fredag 6 februari 2009

Men för helv....


Läste artikel om det nedlagda åtalet mot konstaplarna i rosengård, ingen brottsmisstanke föreligger så nu är allt frid och fröjd?? Att svenska poliser visar att de har samma mentalitet som en genomsnittlig nynasse eller hejaklacksmedlem är väl inga bekymmer? Att de dessutom är så lågpresterande mentalt att de inte förstår att de spelar in sig själva när de filmar saknar väl inte heller motstycke??
Klart jag kan känna mig trygg med vetskapen om att kåren som ska skydda den enskilde medborgaren är byggd av individer som uppfyller kraven för en nominering till Darwin Awards?

Att sakna moral och etik är inte brottsligt.....

Att vara kriminellt dum i huvudet är det inte heller....


Men att tillsätta människor med de egenskaperna att upprätthålla ordning borde vara det.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Flytta till Roengård så får vi vad du tycker sen.

Pungbuffel sa...

....jag har inte en aning om hur du har det i Rosengård.
Jag vet däremot hur jag vill bli bemött av svensk polis oavsett var jag bor.