Visar inlägg med etikett NSF. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett NSF. Visa alla inlägg

torsdag 31 januari 2008

Nu tänks det till minsann....

I Alingsås är en fotoutställning uppe för det facila priset av 50 000 riksdaler.
I Svenska dagbladet kan man läsa om hur Nazister och Kristdemokrater gör gemensam sak och vill stoppa fotoutställningen "A history of sex".

KD:s Stefan Svensson närmar sig det hela från två fronter, den ekonomiska och den moraliska:
-"Jag tycker inte att skattebetalarnas pengar ska läggas på den här sortens bilder, det här är ju pornografi – grov pornografi. Om kommunens elever surfar in på sajter med den här sortens bilder kan de stängas av och då tycker jag inte att vi som politiker ska ställa oss bakom det. Tidelag hör inte hemma i en kommunal verksamhet, säger Stefan Svensson"
Återigen visar KD sitt sanna ansikte: moraliska, lutheranska värderingar ska upprätthållas och det till varje pris, även om yttrandefriheten naggas i kanten.
Priset ja....Svenska kyrkan kostar 16 miljarder om året, de fortsätter att sprida en, i mitt tycke, helt förkastlig syn på etik och moral, grundad på sagoböcker för vuxna.
Jag tror inte den totala budgeten för kulturstöd i Sverige kommer upp i närheten av de summorna.
Läs mer hos Blogge Bloggelito han bloggade utmärkt om just detta.

Andra tecken på stort tänkande i det avlånga, lagom landet Sverige måste väl vara den påbörjade rättegången mot Pirate bay.
Efter påtryckningar från amerikanska elefantbolag inom media har Svenskt rättsväsende i intimt samarbete med Antipiratbyrån påbörjat ännu en häxprocess.
Om lagen var lika för alla skulle väl människan som har pekat ut vägen till banken för bankrånare också åtalas?
För att inte tala om Google eller vilken annan sökmotor som helst?

Jaja, vi är Svenskar och har alla stora möjligheter att kriminaliseras -Skål på er.