Visar inlägg med etikett svenska kyrkan. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett svenska kyrkan. Visa alla inlägg

tisdag 5 februari 2008

Lögn och skräck som affärside

Att upprätthålla myter är viktigt för en bit av arbetsmarknaden!
Även om gud inte kan bevisas, hur mycket sagoböcker det än finns, hävdar teologer att så är fallet.
Självklart: Ekvationen Ingen gud=inget jobb är lätt att se igenom och ändå finns det t.o.m. statligt subventionerade utbildningar i sagoberättande.
Liknande upprätthållare av myter har uppstått i modern tid:
Cannabis är en farlig, beroendeframkallande, hallucinogen och personlighetsförändrande drog som leder till ett liv i kriminalitet och tunga droger.
Prostitution leder ofrånkomligen till människospillror som hamnar i ett träsk av förnedring och droger.
Kvinnor behandlas alltid illa av alla män och det är den patriarkaliska könsordningen som styr.
Även om inte ett enda av de ovanstående påståendena är bevisade förs de fram som fakta.
Det enda sättet för exempelvis en Brukare, Kvinna eller Prostituerad att göra sig hörd idag är att "krypa till korset" , göra avbön, ta avstånd från sitt tidigare liv, och vittna om den upplevda misären.
Ungefär som när häxor en gång i tiden fick vittna om kvastflygningar till orgierna med satan på blåkulla.



Vittnesmålen från dessa omvända förs upp stort i media och får stå som representativa för tiotusentals andra.
Självklart finns det människor som är beroende av påståendena för sitt dagliga värv.
Socialarbetare, politiker, professionella radikalfeminister, forskare, psykologer, polis, missbrukarhem o.s.v. får en bit av kakan att dela på genom systematiska lögner.
Alla på sitt sätt representanter för vår tids religionsutövning.
Sagorna har ändrats, men berättarna ljuger fortfaramde ikapp.

Moralister på alla håll och kanter tjänar en peng och uppnår makt/uppmärksamhet genom att dagligen föra lögnerna vidare och sprida skräck i medborgare.
Var rädd.....var riktigt rädd...

torsdag 31 januari 2008

Nu tänks det till minsann....

I Alingsås är en fotoutställning uppe för det facila priset av 50 000 riksdaler.
I Svenska dagbladet kan man läsa om hur Nazister och Kristdemokrater gör gemensam sak och vill stoppa fotoutställningen "A history of sex".

KD:s Stefan Svensson närmar sig det hela från två fronter, den ekonomiska och den moraliska:
-"Jag tycker inte att skattebetalarnas pengar ska läggas på den här sortens bilder, det här är ju pornografi – grov pornografi. Om kommunens elever surfar in på sajter med den här sortens bilder kan de stängas av och då tycker jag inte att vi som politiker ska ställa oss bakom det. Tidelag hör inte hemma i en kommunal verksamhet, säger Stefan Svensson"
Återigen visar KD sitt sanna ansikte: moraliska, lutheranska värderingar ska upprätthållas och det till varje pris, även om yttrandefriheten naggas i kanten.
Priset ja....Svenska kyrkan kostar 16 miljarder om året, de fortsätter att sprida en, i mitt tycke, helt förkastlig syn på etik och moral, grundad på sagoböcker för vuxna.
Jag tror inte den totala budgeten för kulturstöd i Sverige kommer upp i närheten av de summorna.
Läs mer hos Blogge Bloggelito han bloggade utmärkt om just detta.

Andra tecken på stort tänkande i det avlånga, lagom landet Sverige måste väl vara den påbörjade rättegången mot Pirate bay.
Efter påtryckningar från amerikanska elefantbolag inom media har Svenskt rättsväsende i intimt samarbete med Antipiratbyrån påbörjat ännu en häxprocess.
Om lagen var lika för alla skulle väl människan som har pekat ut vägen till banken för bankrånare också åtalas?
För att inte tala om Google eller vilken annan sökmotor som helst?

Jaja, vi är Svenskar och har alla stora möjligheter att kriminaliseras -Skål på er.