Visar inlägg med etikett Pirate bay. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Pirate bay. Visa alla inlägg

fredag 15 februari 2008

Att mjölka en död ko.

Artisten som förr var känd som Prince och sedan blev the sign och numera kallar sig Prince har tydligen gjort gemensam sak med......Village people!! Vikande skivförsäljning och ointresse från publikhåll kan tydligen ta sig de mest bisarra uttryck...
När fan gjorde vare sig Prince eller Village people ett uppmärksammat album eller en bra turne sist? De borde väl närmast vara glada att någon orkar tanka ner deras låtar fortfarande. Personligen tycker jag att de istället skulle få böta till resten av mänskligheten för plågor som purple rain och YMCA. Låt oss hoppas att de tar slutlig död på sig själva, att stämma världens största torrentsite lär ju inte precis höja deras popularitet hos målgrupperna. Som J.Lennon sa en gång i tiden: -Det kanske kommer visa sig att de multinationella skivbolagen bara är en parentes i världshistorien....

torsdag 31 januari 2008

Nu tänks det till minsann....

I Alingsås är en fotoutställning uppe för det facila priset av 50 000 riksdaler.
I Svenska dagbladet kan man läsa om hur Nazister och Kristdemokrater gör gemensam sak och vill stoppa fotoutställningen "A history of sex".

KD:s Stefan Svensson närmar sig det hela från två fronter, den ekonomiska och den moraliska:
-"Jag tycker inte att skattebetalarnas pengar ska läggas på den här sortens bilder, det här är ju pornografi – grov pornografi. Om kommunens elever surfar in på sajter med den här sortens bilder kan de stängas av och då tycker jag inte att vi som politiker ska ställa oss bakom det. Tidelag hör inte hemma i en kommunal verksamhet, säger Stefan Svensson"
Återigen visar KD sitt sanna ansikte: moraliska, lutheranska värderingar ska upprätthållas och det till varje pris, även om yttrandefriheten naggas i kanten.
Priset ja....Svenska kyrkan kostar 16 miljarder om året, de fortsätter att sprida en, i mitt tycke, helt förkastlig syn på etik och moral, grundad på sagoböcker för vuxna.
Jag tror inte den totala budgeten för kulturstöd i Sverige kommer upp i närheten av de summorna.
Läs mer hos Blogge Bloggelito han bloggade utmärkt om just detta.

Andra tecken på stort tänkande i det avlånga, lagom landet Sverige måste väl vara den påbörjade rättegången mot Pirate bay.
Efter påtryckningar från amerikanska elefantbolag inom media har Svenskt rättsväsende i intimt samarbete med Antipiratbyrån påbörjat ännu en häxprocess.
Om lagen var lika för alla skulle väl människan som har pekat ut vägen till banken för bankrånare också åtalas?
För att inte tala om Google eller vilken annan sökmotor som helst?

Jaja, vi är Svenskar och har alla stora möjligheter att kriminaliseras -Skål på er.