Visar inlägg med etikett religion. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett religion. Visa alla inlägg

söndag 3 februari 2008

Pungbuffelns greatest hits, igen

På förekommen anledning:



Bon Scott är en av mina "gudar", synd att riktiga begåvningar dör för fort.
För övrigt har det snöat här.....klimatuppvärmningen går alldeles för långsamt.
Jag vill kunna plantera palmer på gräsmattan utanför ju....

lördag 2 februari 2008

Svårt att sova...läser nyheter

Överallt syns för närvarande rubriker om krig.
Krig mot knark, prostitution, terrorister och diverse andra farliga företeelser.
Siffror på döda och skadade på grund av gisslen sänds ständigt ut över världen. Siffror som oftast accepteras utan något som helst ifrågasättande av vare sig källor, eller metoder för framställandet av dem.
Men om man stannar upp och tänker...
Vad kan historien berätta?
Är det droger, lössläppt leverne, föroreningar eller kollisioner med skyskrapor som har dödat de flesta?
Inte då.....
De stora dödstalen kommer alltid i kölvattnet av en religion.
Kristendomen utmärker sig här.
Inkvisationer, korståg, kolonisation, tvångsmission och massutrotningar, alltihop utfört av människor som säger sig företräda kärleksfulla läror och den enda sanna tron.
För sextio år sedan var det på modet att massutrota lägre stående raser och avvikare, allting med kristna värderingar i botten.
Fram till 1976 stod vår kristnade, kärleksfulla stat för ungefär 63000 tvångssteriliseringar.
Att Alva Myrdal som var med och förde fram de svenska tankarna om rashygien senare blev just kyrkominister, är i mitt tycke bara naturligt.
Idag är de lägre stående en bild av bindtokiga muslimer som bränner flaggor och vrålar i klipp från CNN.
Att det bildspråket inte skulle ha med det kristna världens försök att rikta massornas hat att göra kan ingen tänkande varelse undgå att se.
Mitt i allt detta kommer det goda kristna landet i väst och befriar oss från de onda muslimerna....precis som de befriade sitt eget land från vildar och hedningar en gång i tiden.
Religion är alltså om man ser till dödssiffror och skadade, den största faran för världen.
(Ja, jag sätter även andra amsagor och dumheter som kommunism och nazism i samma kategori, folk dog en masse för ingenting, och det fungerade inte!!)
Sett till totalt antal döda och skadade genom historien är ju t.o.m. hiv och heroin på efterkälken.

Så...om du i framtiden vill spara liv:
Gå ur din kyrka, bedriv otukt i görligaste mån, och använd de stimulantia du behagar.
Vad som helst, bara du inte är en religiös fara för din omgivning.