Visar inlägg med etikett idioter. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett idioter. Visa alla inlägg

fredag 29 februari 2008

Åldersskillnader och staten

Jag är en möjlig sexförbrytare!

Mitt nuvarande, lyckliga förhållande som har varat i snart sexton år skulle idag kunna resultera i en dom enligt svensk lag. Jag och mitt hjärtas utvalda och därtill tvillingsjäl träffades när jag var 28 och hon 16, jag var frånskild tvåbarnspappa, hon hade just börjat gymnasiet. Idag skulle jag enligt gällande praxis i rättsväsendet kunna dömas för förförelse av ungdom!! Det som enligt oss är det vackraste på jorden och har resulterat i både barn och det bästa av förhållanden har förfulats och förfelats av våra pedofiliparanoida beslutsfattare!! Om Bodström, ecpat och company får råda verkar det som om lagstadgade ålderskillnader för giltiga förhållanden står och lurar bakom hörnet. De är på gång att ge våran redan lata och fördomsfulla poliskår ytterligare rätt att förfölja människor utan bevis med förslag om en groominglag. Varje dag flyttas gränserna för vad som är rimligt i sexuella sammanhang bakåt. "Fel" ålderskillnad görs till avgörande, oavsett om det är konsensus mellan parterna, oavsett om sexuellt tvång eller utnyttjande föreligger. Isobel Hadley-Kamptz och Blogge slår huvudet på spiken i sina inlägg, läs och begrunda. Försök att ta in hur ni styrs av ytterligare skräckpropaganda om hur fula gubbar utnyttjar unga flickor. Religiösa idioter har fortfarande mandat i debatten, låt er inte luras att ta steget tillbaka till samma värderingar som t.ex. gjorde homosexualitet illegal. Förpassa moralpaniken till det 1800-tal där den hör hemma....

fredag 22 februari 2008

Beatrice i kopp(eu)l och dags för revolution?

Passa på att söka på vad du själv vill på Internet, kaffet satte sig i vrångstrupen när Isobel Hadley-Kamptz´s ledare i Expressen lästes idag. Pissruskan Ask har tydligen börjat vika för EU-kommissionär Franco Frattini´s förslag till terroristcensur av nätet. Yttrandefriheten försvinner bit för bit och vår egen patriot act är på väg att förverkligas. Läs bombrecepten medans det är möjligt: -Med vår nuvarande regering ser det ut som om vi kommer behöva dem i framtiden!! Kanske lite bomber skulle liva upp redan nu??

söndag 17 februari 2008

Konsten att skrämma föräldrar

Expressen briljerar den här gången med nya, friska grepp:
"13-åringar tar kokain" står det under en bild av en klubbmiljö full av vuxna....
Längre ner statuerar vår kära polis att: " – Oftast är det män i 20-30 årsåldern som tar kokain./- Problemet är att de inte uppfattar sig själva som missbrukare, säger Anders Gustafsson på narkotikaroteln." Inget nytt alltså...

Sedan dyker kopplingen upp: Hans Johansson på föräldraföreningen mot droger.
"Han har haft kontakt med barn i 13-årsåldern som missbrukar kokain."
Alltså: Att en Hasse från FMN säger sig ha träffat 13-åringar som snortar är tillräckligt för en fetrubrik?? Snacka om research inför artiklar...
Det kommer mera H.Johansson:
"Unga kan i dag testa kokain gratis för att langarna vill skapa ett beroende, säger Hans Johansson."
Som om inte detta vore nog får Hassemannen komma med ytterligare en utsaga: " – I många byar är det lättare att få tag i fem gram hasch än en varm korv, säger Hans Johansson."
Nu ska alltså föräldrar känna sig kraftigt oroade över gratistillgången på droger, som deras barn dessutom anförskaffar lättare än ett inköp av en grillad på korvmojjen?

Det är hemskt om drogdebuter sker tidigt, men att bygga nyheter enbart av lösryckta påståenden i syfte att skrämmas känns lågt som fan.
Dessutom:
Ungjävlar som super sig dräggfulla och strimlar varandra med kniv är ett klart mer oroande och verkligt scenario. Något man kanske skulle göra tonårsföräldrar uppmärksammade på istället för gratisreklam för fmn:s "drogtest till självkostnadspris."


Tidig reklam för medicin mot tandvärk

lördag 16 februari 2008

Helvetes....igen

I tisdags fick jag nya tabletter mot värken, i onsdags fick jag ett nytt ep-anfall.
Min kropp och hjärna är tydligen helt felsynkade med medicinerna jag får, den här gången var det Gabapentin teva som släckte ljuset och belönade mig med en söndertuggad tunga. Ännu en medicin som räknas som anti-epileptika och ger mig kramper. Hela vägen efter det här har jag känt mig risig och deppig med träningsvärk överallt. Snart går jag över till att smärtstilla på egen hand medelst rökning igen om jag inte får ett fullgott alternativ.....oavsett polis och myndigheters syn på saken. Fyfan för svensk drogpolitik!!!


Instruktionsbild för våra kära poliser

torsdag 14 februari 2008

Vår blinda lag...

Satt i telefonförhör med polis idag. Som jag tidigare skrivit är jag misstänkt för ringa narkotikabrott.
Under samtalets gång tar polisen ifråga upp frågan om mina plantor, dessa visar sig i torkat tillstånd väga hela 0,32 gram!
När jag ställer frågan om hur mycket thc de innehöll fick jag svaret att de inte mäter thc-halt på mängder under två kilo!!
Frågan jag då automatiskt ställer är: Måste inte brott BEVISAS längre??
Så länge de inte har uppmätt halten av THC i en växt kan det ju lika gärna vara tomatplantor??
Ursäkten jag fick för detta handlande var att det är för många tester att göra nu när det går att odla cannabis lagligt o.O:o.O.
När jag frågar vad han menar med det visar det sig att han avser odling av INDUSTRIHAMPA...
Att det är rökbar cannabis de har beslagtagit hemma hos mig är tydligen att anse som självklart, och något som jag förväntas medge utan några som helst förbehåll.
Teknisk bevisning i ett brottmål är alltså inte på något sätt nödvändig längre...





Återigen visar alltså polisen både okunskap och orespekt för det rättssystem de förväntas upprätthålla, och jag förväntas hålla käften och ta emot.

onsdag 13 februari 2008

118 003

Tv-reklam anmäld som sexistisk
”Den är otroligt förnedrande och diskriminerande”
Ropar rubrik och ingress...
Jodå, aftonbladet kör lobbying för en ny lag om sexistisk reklam.
Den blonda tjejen med stora tuttar som gör reklam för en nummerupplysningstjänst är uppenbarligen farlig.
Farlig för vem?
Osäkra tjejer i tonåren?
Eller gubbar i min ålder som eventuellt kan se reklamen som upphetsande? (japp, det ÄR en söt tjej)
Eller är den rentav så att den upprör de religiösa känslorna hos nymoralistiska idioter som anser att kvinnor helst ska täcka sin bara mage, ha a-kupa, och brunt hår?

Att tro att reklamen skickar så effektiva budskap till småtjejer att den kan vara farlig, är inget annat än diskvalificering av småtjejers förmåga till logiskt tänkande och deras föräldrars förmåga att ingjuta självförtroende hos dem.
Fem anmälningar av politiskt korrekta, lutheranska, äckelfeministiska, trångsynta, besserwissers ger rubriker i vår dagsversion av se och hör, som dessutom ger 118 003 mer effektiv reklam än alla deras reklamfilmer tillsammans, det är bara att gratulera!!

Reklam är reklam, tokfeminism är tokfeminism, och aldrig mötas de två.

söndag 10 februari 2008

Stora nyheter??

Behövs det verkligen en död skådis och amerikanska läkare för att Aftonbladet ska ta upp dubbelmoralen i drogdebatten? Jag har nära vänner och släkt som i åratal har fått egna apotek utskrivna.....här i Sverige....utan att vara kändisar.....och helt lagligt. Den gällande lagstiftningen och normen gör att en illegal drog oftast byts ut med tre nya lagliga. Allt inom lagens råmärken och helt utan synlig reaktion från något håll. Men om hollywoodskådisar dör av det uppmärksammas det plötsligt som en isolerad amerikansk företeelse.....skumt.


Pungbuffeln utanför apotek i Bang rak, Koh samui, Thailand....blå valium, diet pills och motorcykeluthyrning på en och samma plats. Sweeeeet!!

tisdag 5 februari 2008

Lögn och skräck som affärside

Att upprätthålla myter är viktigt för en bit av arbetsmarknaden!
Även om gud inte kan bevisas, hur mycket sagoböcker det än finns, hävdar teologer att så är fallet.
Självklart: Ekvationen Ingen gud=inget jobb är lätt att se igenom och ändå finns det t.o.m. statligt subventionerade utbildningar i sagoberättande.
Liknande upprätthållare av myter har uppstått i modern tid:
Cannabis är en farlig, beroendeframkallande, hallucinogen och personlighetsförändrande drog som leder till ett liv i kriminalitet och tunga droger.
Prostitution leder ofrånkomligen till människospillror som hamnar i ett träsk av förnedring och droger.
Kvinnor behandlas alltid illa av alla män och det är den patriarkaliska könsordningen som styr.
Även om inte ett enda av de ovanstående påståendena är bevisade förs de fram som fakta.
Det enda sättet för exempelvis en Brukare, Kvinna eller Prostituerad att göra sig hörd idag är att "krypa till korset" , göra avbön, ta avstånd från sitt tidigare liv, och vittna om den upplevda misären.
Ungefär som när häxor en gång i tiden fick vittna om kvastflygningar till orgierna med satan på blåkulla.



Vittnesmålen från dessa omvända förs upp stort i media och får stå som representativa för tiotusentals andra.
Självklart finns det människor som är beroende av påståendena för sitt dagliga värv.
Socialarbetare, politiker, professionella radikalfeminister, forskare, psykologer, polis, missbrukarhem o.s.v. får en bit av kakan att dela på genom systematiska lögner.
Alla på sitt sätt representanter för vår tids religionsutövning.
Sagorna har ändrats, men berättarna ljuger fortfaramde ikapp.

Moralister på alla håll och kanter tjänar en peng och uppnår makt/uppmärksamhet genom att dagligen föra lögnerna vidare och sprida skräck i medborgare.
Var rädd.....var riktigt rädd...

lördag 2 februari 2008

Svårt att sova...läser nyheter

Överallt syns för närvarande rubriker om krig.
Krig mot knark, prostitution, terrorister och diverse andra farliga företeelser.
Siffror på döda och skadade på grund av gisslen sänds ständigt ut över världen. Siffror som oftast accepteras utan något som helst ifrågasättande av vare sig källor, eller metoder för framställandet av dem.
Men om man stannar upp och tänker...
Vad kan historien berätta?
Är det droger, lössläppt leverne, föroreningar eller kollisioner med skyskrapor som har dödat de flesta?
Inte då.....
De stora dödstalen kommer alltid i kölvattnet av en religion.
Kristendomen utmärker sig här.
Inkvisationer, korståg, kolonisation, tvångsmission och massutrotningar, alltihop utfört av människor som säger sig företräda kärleksfulla läror och den enda sanna tron.
För sextio år sedan var det på modet att massutrota lägre stående raser och avvikare, allting med kristna värderingar i botten.
Fram till 1976 stod vår kristnade, kärleksfulla stat för ungefär 63000 tvångssteriliseringar.
Att Alva Myrdal som var med och förde fram de svenska tankarna om rashygien senare blev just kyrkominister, är i mitt tycke bara naturligt.
Idag är de lägre stående en bild av bindtokiga muslimer som bränner flaggor och vrålar i klipp från CNN.
Att det bildspråket inte skulle ha med det kristna världens försök att rikta massornas hat att göra kan ingen tänkande varelse undgå att se.
Mitt i allt detta kommer det goda kristna landet i väst och befriar oss från de onda muslimerna....precis som de befriade sitt eget land från vildar och hedningar en gång i tiden.
Religion är alltså om man ser till dödssiffror och skadade, den största faran för världen.
(Ja, jag sätter även andra amsagor och dumheter som kommunism och nazism i samma kategori, folk dog en masse för ingenting, och det fungerade inte!!)
Sett till totalt antal döda och skadade genom historien är ju t.o.m. hiv och heroin på efterkälken.

Så...om du i framtiden vill spara liv:
Gå ur din kyrka, bedriv otukt i görligaste mån, och använd de stimulantia du behagar.
Vad som helst, bara du inte är en religiös fara för din omgivning.

söndag 27 januari 2008

För övrigt...

Titeln "Helt oacceptabelt att köpa en kropp" borde väl i jämlikhetens namn omfatta alla va??
Jag har sålt min kropp till verkstadsindustrin sedan jag var 16 år och är i likhet med tusentals svenskar sjukskriven, och numera oförmögen till att fortsätta jobba fysiskt.
Av de här tusentals som har sålt sina kroppar för att omvärlden ska kunna konsumera är det förmodligen en bråkdel som var prostutierade.
Av detta måste man väl dra slutsatsen att det är säkrare att jobba som hora än att kroppsarbeta på vanligt maner?
Ta ert ansvar i riksdag och regering och sätt in en lag mot kroppsarbete!!
Förbannade fåntrattar....

Halleluja Sverige!!

Nu förs det debatt om prostitution, homoäktenskap och ett upptrappat krig mot droger.
I det mest sekulariserade landet i Europa har ett undantagsparti kallade Kristdemokraterna (När fan var kristendom demokratiskt?) fått göra sin röst hörd.
De borde väl ha blivit diskvalificerade redan på sitt namn?
Vad händer egentligen?
Istället för att föra den tynande tillvaro, som rimligtvis borde vara följden av partiprogram och åsikter grundat på en sagobok uppdiktad på hörsägner och fantasier, har de idag en plats i regeringen.

Kristen etik och moral styr fortfarande vår vardag i lika hög grad som islam gör i en muslimsk stat.
Vad vore våra extremfeminister utan den förhärskande kristna synen på sex?
GUD förbjude att sex kan vara något annat än missionärsställningen för att avla barn.....där ligger rabiata feminister och KD närmare varandra än någonsin.
Folk kan ju inte bara knulla runt efter behag på det sätt som behagar dem, med vem de vill....eller??

Synen på droger likaså: det är helt ok att lindra fysiska smärtor....men rekreationellt bruk är precis som det skrivs av Luther i en betraktelse av den tidigare nämnda sagoboken, syndigt och producerar i förlängningen oliktänkande individer.
Alkohol som drog finns dock i sagoboken och är därför untouchable.
GUD förbjude att en individ skulle kunna få en avvikande tanke eller ett alternativt levnadssätt av andra droger.

Att tänka utanför den serverade fyrkanten är svårt....att spränga religionsbarriärer är ännu svårare.
Men finns det egentligen någon som försöker?

fredag 25 januari 2008

Den lyckliga Josefin Brink

Såg debatten igår...
Kan bara konstatera att den lyckliga horan finns nog inte i Sverige iallafall.
Av alla tyckare som satt där fanns endast en med personlig erfarenhet av yrket, förklädd och överkörd från början.
Kanske, bara kanske, med en programtid som räckte till för ämnet, och en bättre sammansatt panel, hade det kunnat bli någonting bra.
Som det var nu var det Isabella Lund, Petra Östergren, och en Susanne Dodillet som simmade sprinterlopp mot strömmen av nollargument och bitterfittig, radikalfeministisk retorik/äktsvensk förbudsiver.
Josefin Brink och Andreas Gustavsson (orkar inte ens försöka vara saklig om dem)spädde på alla mina tidigare fördomar om dem, all publicitet är bra publicitet....right??
Skitsamma vad man säger.....bara man syns, och kan uppfattas som politiskt korrekt?

Att människors rätt till sexualitet debatteras i en "upplyst" stat år 2008 är horribelt.
Att lagar som begränsar konsensus mellan vuxna medborgare finns är ännu mer skrämmande.

Heder åt Isabella Lund, även om hon inte tillåts vara lycklig så länge rättning mot den gällande, nymoralistiska normen är lagstadgad.
De enda lyckliga hororna i sammanhanget är nog mediahororna.....fyfan.

torsdag 24 januari 2008

Zap

Satt framför min TV och zappade igår.
Efter en stund hamnade jag i den "onda cirkeln": varje gång jag zappade hamnade jag i ett reklamblock.
Under tiden jag svor över dumheterna började min hjärna göra sig påmind, den gick långsamt från TV-tomgång till halvaktiv....mer än hälften av det jag såg var drogreklam!!
Om jag vet var jag har ont finns det kräm och spray, om min värktablett känns dum finns det intelligentare sådana o.s.v.
Att sälja droger med kalleankaeffekt mot fysiska besvär är alltså inte bara lagligt, det är i vissa fall en tredjedel av reklamtiden på TV.
De marknadsförs som om de innehöll grönsaker.
En miljardindustri för människor som självmedicinerar!!!

Kan inte vi som inte tror på ipren och treo som den utimata lösningen få egna reklamblock?
Jag vill också självmedicinera....tyvärr hamnar mina alternativ på en helt annan nivå i media:



Eller:



Lika sakligt som all annan drogreklam på TV, men med grönsaksofarligheten borttagen då.
Mellan de två filmerna har det för övrigt gått en generation eller två.....och allt som har hänt i utvecklingen är att den senare är i färg!!!!
Om drogmotståndarnas evolution skulle vara representativ för hela mänskligheten, skulle vi fortfarande vara encelliga.
*Stor suck*

Missa för övrigt inte debatten om "den lyckliga horan" på SVT 1 ikväll 22.00.
Prostutitionsmotståndarna har ju också en tendens att stanna upp i evolutionen.
Men, det är ju klart, som goda lutheraner kan de ju inte delta i något de inte tror på.

onsdag 23 januari 2008

Pungbuffelns greatest hits.....

Precis vad jag trodde.....idag älskar jag omvärlden och tänkte fira det med en låt från min favoritfilm Easy rider:

Vad vackert det kan vara med steelguitar ibland:-)

tisdag 22 januari 2008

Sagodags: När jordskorna blev till stövlar.

Jag är uppväxt på sjuttiotalet.
En både vacker och grundläggande fel tid.
Böckerna man fick när man började en termin i skolan var nya, det fanns skolsköterskor, lärare och närpoliser tillgängliga när de behövdes.
Fri fostran var mode, jag är själv en av dem som tilläts ifrågasätta nästan allt som barn....på gott och ont.
Efterdyningarna av gröna vågen, extremkommunismer och hippierörelsen höll på att flytta in i både den akademiska världen och riksdag/regering.
Men något gick åt helvete....
Någonstans blev vår omsorg om människor och vår strävan efter att vara det bästa landet i världen till övervakning, och övergrepp på den fria individen i klass med SS eller stasi.
En överideologi skapades, som flyttade såväl höger som vänster mot mitten.
Låt oss kalla den Nationalsocionomismen, och deras anhängare Nationalsocionomer.
Ett perfekt kontrollinstrument för att rätta in avvikare i ledet, en jätteorganisation med en propagandaapparat vars like aldrig tidigare skådats....
Visa av den tidigare generationens misstag med rashygien formulerades snabbt ett nytt slutmål: Mentalhygien.
Det nya kontrollorganet Nationalsocialstyrelsen formulerade snabbt viktiga teser att rätta in befolkningen mot mitten med.
Slagorden fanns strax att läsa framför var och en, i början oskyldigt med 6-8 skivor bröd om dagen, för att följas upp med borstning av tänder flera gånger om dagen på rätt sätt med flourtandkräm.
Retoriken blev allt hårdare....snart såg man avvikare som smitthärdar som snabbt skulle tas om hand, rivas ner mentalt, och omprogrammeras.
Småningom kom även denna nya överhöghet så långt i sin strävan att de t.o.m. kontrollerade både polis, åklagare och regering.
Om någon i styrande ställning idag ifrågasätter och talar om individuell frihet beställs snabbt en "oberoende utredning" som kväser upproret i fråga.
En snabb flyttning av fokus och blitzkrieg i media....och individuell frihet är ett glömt begrepp.
Medborgarna är väluppfostrade, nämn ämnen som prostitution eller droger och de tenderar att glömma allt annat än just sitt inprogrammerade hat mot dessa företeelser, som de i bästa fall endast har sett på film eller läst om.
Nolltoleransvisionen är inte längre en nolltolerans mot enstaka företeelser som droger och prostutition, den har istället utvecklats till en nolltolerans mot oliktänkande.
Varför låta en brukare eller prostituerad komma till tals när alla oberoende rapporter från regering och nationalsocialstyrelse redan har talat om vilken misär ALLA sådana slutar i??
Varför inte kväsa oliktänkare innan de ens har hunnit tala för sin sak när vi alla vet att de har fel från första början?

Jag vet att jag tar i...men just idag kändes det så.
Normalt sett tror jag faktiskt på att mina medmänniskor har större förståelse och vilja till insikt än såhär.
Vem vet....det kanske känns bättre imorgon.

torsdag 17 januari 2008

Dagen började bra men....

....vi har dödstraff på cannabisanvändning i Sverige numera.
En nyhet som borde vara förstasidesstoff för Expressen och Aftonbladet istället för huruvida våldtäkståtalade operasångare svimmar i rätten eller inte.
Nyheten kom till mig genom en utmärkt
blogg som jag brukar läsa.
Att Beatrice Ask överhuvudtaget undertecknar en uppenbar dödsdom mot en sjuk människa utan så mycket som en motivering, visar bara på det människoförakt som tycks vara grundpelaren inom politiken så fort det rör drogfrågor.
"Jag har naturligtvis inte provat droger, och därför ska ingen annan använda dem heller" verkar vara kärnan i svensk drogpolitik.
Sådan satans tur att ni sitter där och skyddar oss då....hur skulle den som har smärtan kunna veta bättre än ni hur man lindrar den.
Att skicka en MS-sjuk kvinna på ett års vatten och bröd är ju en otrolig samhällsgärning.......IDIOTER!!

För er andra som vill ha historien om hur det sjukaste övergreppet i världen tog sin början kan jag rekommendera filmen
Grass.