Visar inlägg med etikett alliansen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett alliansen. Visa alla inlägg

fredag 22 februari 2008

Beatrice i kopp(eu)l och dags för revolution?

Passa på att söka på vad du själv vill på Internet, kaffet satte sig i vrångstrupen när Isobel Hadley-Kamptz´s ledare i Expressen lästes idag. Pissruskan Ask har tydligen börjat vika för EU-kommissionär Franco Frattini´s förslag till terroristcensur av nätet. Yttrandefriheten försvinner bit för bit och vår egen patriot act är på väg att förverkligas. Läs bombrecepten medans det är möjligt: -Med vår nuvarande regering ser det ut som om vi kommer behöva dem i framtiden!! Kanske lite bomber skulle liva upp redan nu??

söndag 27 januari 2008

För övrigt...

Titeln "Helt oacceptabelt att köpa en kropp" borde väl i jämlikhetens namn omfatta alla va??
Jag har sålt min kropp till verkstadsindustrin sedan jag var 16 år och är i likhet med tusentals svenskar sjukskriven, och numera oförmögen till att fortsätta jobba fysiskt.
Av de här tusentals som har sålt sina kroppar för att omvärlden ska kunna konsumera är det förmodligen en bråkdel som var prostutierade.
Av detta måste man väl dra slutsatsen att det är säkrare att jobba som hora än att kroppsarbeta på vanligt maner?
Ta ert ansvar i riksdag och regering och sätt in en lag mot kroppsarbete!!
Förbannade fåntrattar....

torsdag 17 januari 2008

Dagen började bra men....

....vi har dödstraff på cannabisanvändning i Sverige numera.
En nyhet som borde vara förstasidesstoff för Expressen och Aftonbladet istället för huruvida våldtäkståtalade operasångare svimmar i rätten eller inte.
Nyheten kom till mig genom en utmärkt
blogg som jag brukar läsa.
Att Beatrice Ask överhuvudtaget undertecknar en uppenbar dödsdom mot en sjuk människa utan så mycket som en motivering, visar bara på det människoförakt som tycks vara grundpelaren inom politiken så fort det rör drogfrågor.
"Jag har naturligtvis inte provat droger, och därför ska ingen annan använda dem heller" verkar vara kärnan i svensk drogpolitik.
Sådan satans tur att ni sitter där och skyddar oss då....hur skulle den som har smärtan kunna veta bättre än ni hur man lindrar den.
Att skicka en MS-sjuk kvinna på ett års vatten och bröd är ju en otrolig samhällsgärning.......IDIOTER!!

För er andra som vill ha historien om hur det sjukaste övergreppet i världen tog sin början kan jag rekommendera filmen
Grass.

onsdag 16 januari 2008

Var lagom och håll käften?

Läste just om senaste försöket till särskola för medborgare i den skyddade verkstaden Sverige.
Eva-Marie Svensson sällar sig till mängden av svenska välgörare på regeringsnivå genom en utredning om könsdiskriminerande reklam:

"-Det är inte omfattningen som är det främsta skälet att lagstifta, utan handlingens art. Reklamen är kränkande mot såväl kvinnor som män."

Så det logiska greppet är att nagga en bit till i yttrandefriheten och skapa en fullständigt tandlös lag då?
Gud förbjude att en SVENSK reklamkampanj skulle kränka någon!!
Har de delaktiga i utredningen över huvud taget uppmärksammat var merparten av reklambombardemanget kommer ifrån?
Kommer fortsättningen på detta att vara censurering av olämpliga sidor på internet eller avstängning av utlandsbaserade TV-kanaler?
En sak är i alla fall säker: Oavsett regeringens politiska tillhörighet går vi hela tiden ett steg i taget mot den totalitära staten.

Det är reklam för underkläder, smärtstillande medel, bantningskurer, mensskydd och kräm för rynkiga kärringar det handlar om, alla vet att det är lögner och överdrifter från början till slut, vilket bildspråk som används känns helt egalt.
Att regeringsutredare diskriminerar tänkande människor av båda könen genom sådana här lagförslag känns långt allvarligare....