Jag var i det lokala badhuset igår och simmade med vår 19-åriga inneboende.
Efter (i mitt tycke) otaliga längder simning tog jag tvärslut, fet och flåsande stannade jag vid bassängkanten.
19-åringen ifråga deklarerade glatt att hon tänkte iallafall köra några längder till så att hon åtminstone blev andfådd.
När hon så småningom dök upp efter det sista längderna och simmade mot gubbvraket vid bassängkanten, slängde vi lite skämt oss emellan och jag passade på att utkräva en liten hämnd genom att doppa henne under vattnet.
Allt under vänligt samförstånd.
Det är här något underligt händer....
Förbi oss simmar en man (trodde jag) som skriker:
-Skäms att förtrycka en kvinna på det viset!!
Fortfarande på bra humör tror jag att människan skämtar och svarar:
-Javisst är det fruktansvärt?
Precis när jag har svarat inser jag att det här är inte en man....utan mina glasögon har jag misstagit mig, framför oss i vattnet simmar en kvinna i övre femtioårsåldern, byggd som en fribrottare med grått, stubbat hår.
Hon ser vansinnig ut.
-Håll huvudet över vattnet själv, vrålar hon och simmar vidare.....
Jag ropar glatt tillbaka något om att det är tur att det finns män som tar flickor i försvar.
Vi skakar på våra huvuden och skrattar åt den tokiga kärringen och går iväg för att duscha.
Här borde historien vara slut.
Men jag kan inte släppa det riktigt.
Är det såhär extremfeminism fungerar?
En händelse, ryckt ur sitt sammanhang gör mig till en kvinnoförtryckare.
Ett glatt tjafs mellan vänner ger en rabiat grupp8-kvarleva kött på benen om mäns förtryck av kvinnor.
Ett sant feministiskt initiativ??
Jaja, det är en underlig värld vi lever i.
Visar inlägg med etikett könskamp. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett könskamp. Visa alla inlägg
onsdag 30 januari 2008
fredag 25 januari 2008
Den lyckliga Josefin Brink
Såg debatten igår...
Kan bara konstatera att den lyckliga horan finns nog inte i Sverige iallafall.
Av alla tyckare som satt där fanns endast en med personlig erfarenhet av yrket, förklädd och överkörd från början.
Kanske, bara kanske, med en programtid som räckte till för ämnet, och en bättre sammansatt panel, hade det kunnat bli någonting bra.
Som det var nu var det Isabella Lund, Petra Östergren, och en Susanne Dodillet som simmade sprinterlopp mot strömmen av nollargument och bitterfittig, radikalfeministisk retorik/äktsvensk förbudsiver.
Josefin Brink och Andreas Gustavsson (orkar inte ens försöka vara saklig om dem)spädde på alla mina tidigare fördomar om dem, all publicitet är bra publicitet....right??
Skitsamma vad man säger.....bara man syns, och kan uppfattas som politiskt korrekt?
Att människors rätt till sexualitet debatteras i en "upplyst" stat år 2008 är horribelt.
Att lagar som begränsar konsensus mellan vuxna medborgare finns är ännu mer skrämmande.
Heder åt Isabella Lund, även om hon inte tillåts vara lycklig så länge rättning mot den gällande, nymoralistiska normen är lagstadgad.
De enda lyckliga hororna i sammanhanget är nog mediahororna.....fyfan.
Kan bara konstatera att den lyckliga horan finns nog inte i Sverige iallafall.
Av alla tyckare som satt där fanns endast en med personlig erfarenhet av yrket, förklädd och överkörd från början.
Kanske, bara kanske, med en programtid som räckte till för ämnet, och en bättre sammansatt panel, hade det kunnat bli någonting bra.
Som det var nu var det Isabella Lund, Petra Östergren, och en Susanne Dodillet som simmade sprinterlopp mot strömmen av nollargument och bitterfittig, radikalfeministisk retorik/äktsvensk förbudsiver.
Josefin Brink och Andreas Gustavsson (orkar inte ens försöka vara saklig om dem)spädde på alla mina tidigare fördomar om dem, all publicitet är bra publicitet....right??
Skitsamma vad man säger.....bara man syns, och kan uppfattas som politiskt korrekt?
Att människors rätt till sexualitet debatteras i en "upplyst" stat år 2008 är horribelt.
Att lagar som begränsar konsensus mellan vuxna medborgare finns är ännu mer skrämmande.
Heder åt Isabella Lund, även om hon inte tillåts vara lycklig så länge rättning mot den gällande, nymoralistiska normen är lagstadgad.
De enda lyckliga hororna i sammanhanget är nog mediahororna.....fyfan.
Etiketter:
feminism,
Gnäll,
idioter,
Isabella Lund,
Josefin Brink,
könskamp,
nymoralism,
prostutition
onsdag 16 januari 2008
Var lagom och håll käften?
Läste just om senaste försöket till särskola för medborgare i den skyddade verkstaden Sverige.
Eva-Marie Svensson sällar sig till mängden av svenska välgörare på regeringsnivå genom en utredning om könsdiskriminerande reklam:
"-Det är inte omfattningen som är det främsta skälet att lagstifta, utan handlingens art. Reklamen är kränkande mot såväl kvinnor som män."
Så det logiska greppet är att nagga en bit till i yttrandefriheten och skapa en fullständigt tandlös lag då?
Gud förbjude att en SVENSK reklamkampanj skulle kränka någon!!
Har de delaktiga i utredningen över huvud taget uppmärksammat var merparten av reklambombardemanget kommer ifrån?
Kommer fortsättningen på detta att vara censurering av olämpliga sidor på internet eller avstängning av utlandsbaserade TV-kanaler?
En sak är i alla fall säker: Oavsett regeringens politiska tillhörighet går vi hela tiden ett steg i taget mot den totalitära staten.
Det är reklam för underkläder, smärtstillande medel, bantningskurer, mensskydd och kräm för rynkiga kärringar det handlar om, alla vet att det är lögner och överdrifter från början till slut, vilket bildspråk som används känns helt egalt.
Att regeringsutredare diskriminerar tänkande människor av båda könen genom sådana här lagförslag känns långt allvarligare....
Eva-Marie Svensson sällar sig till mängden av svenska välgörare på regeringsnivå genom en utredning om könsdiskriminerande reklam:
"-Det är inte omfattningen som är det främsta skälet att lagstifta, utan handlingens art. Reklamen är kränkande mot såväl kvinnor som män."
Så det logiska greppet är att nagga en bit till i yttrandefriheten och skapa en fullständigt tandlös lag då?
Gud förbjude att en SVENSK reklamkampanj skulle kränka någon!!
Har de delaktiga i utredningen över huvud taget uppmärksammat var merparten av reklambombardemanget kommer ifrån?
Kommer fortsättningen på detta att vara censurering av olämpliga sidor på internet eller avstängning av utlandsbaserade TV-kanaler?
En sak är i alla fall säker: Oavsett regeringens politiska tillhörighet går vi hela tiden ett steg i taget mot den totalitära staten.
Det är reklam för underkläder, smärtstillande medel, bantningskurer, mensskydd och kräm för rynkiga kärringar det handlar om, alla vet att det är lögner och överdrifter från början till slut, vilket bildspråk som används känns helt egalt.
Att regeringsutredare diskriminerar tänkande människor av båda könen genom sådana här lagförslag känns långt allvarligare....
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
