Visar inlägg med etikett politik. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett politik. Visa alla inlägg

fredag 22 februari 2008

Beatrice i kopp(eu)l och dags för revolution?

Passa på att söka på vad du själv vill på Internet, kaffet satte sig i vrångstrupen när Isobel Hadley-Kamptz´s ledare i Expressen lästes idag. Pissruskan Ask har tydligen börjat vika för EU-kommissionär Franco Frattini´s förslag till terroristcensur av nätet. Yttrandefriheten försvinner bit för bit och vår egen patriot act är på väg att förverkligas. Läs bombrecepten medans det är möjligt: -Med vår nuvarande regering ser det ut som om vi kommer behöva dem i framtiden!! Kanske lite bomber skulle liva upp redan nu??

söndag 27 januari 2008

För övrigt...

Titeln "Helt oacceptabelt att köpa en kropp" borde väl i jämlikhetens namn omfatta alla va??
Jag har sålt min kropp till verkstadsindustrin sedan jag var 16 år och är i likhet med tusentals svenskar sjukskriven, och numera oförmögen till att fortsätta jobba fysiskt.
Av de här tusentals som har sålt sina kroppar för att omvärlden ska kunna konsumera är det förmodligen en bråkdel som var prostutierade.
Av detta måste man väl dra slutsatsen att det är säkrare att jobba som hora än att kroppsarbeta på vanligt maner?
Ta ert ansvar i riksdag och regering och sätt in en lag mot kroppsarbete!!
Förbannade fåntrattar....

Halleluja Sverige!!

Nu förs det debatt om prostitution, homoäktenskap och ett upptrappat krig mot droger.
I det mest sekulariserade landet i Europa har ett undantagsparti kallade Kristdemokraterna (När fan var kristendom demokratiskt?) fått göra sin röst hörd.
De borde väl ha blivit diskvalificerade redan på sitt namn?
Vad händer egentligen?
Istället för att föra den tynande tillvaro, som rimligtvis borde vara följden av partiprogram och åsikter grundat på en sagobok uppdiktad på hörsägner och fantasier, har de idag en plats i regeringen.

Kristen etik och moral styr fortfarande vår vardag i lika hög grad som islam gör i en muslimsk stat.
Vad vore våra extremfeminister utan den förhärskande kristna synen på sex?
GUD förbjude att sex kan vara något annat än missionärsställningen för att avla barn.....där ligger rabiata feminister och KD närmare varandra än någonsin.
Folk kan ju inte bara knulla runt efter behag på det sätt som behagar dem, med vem de vill....eller??

Synen på droger likaså: det är helt ok att lindra fysiska smärtor....men rekreationellt bruk är precis som det skrivs av Luther i en betraktelse av den tidigare nämnda sagoboken, syndigt och producerar i förlängningen oliktänkande individer.
Alkohol som drog finns dock i sagoboken och är därför untouchable.
GUD förbjude att en individ skulle kunna få en avvikande tanke eller ett alternativt levnadssätt av andra droger.

Att tänka utanför den serverade fyrkanten är svårt....att spränga religionsbarriärer är ännu svårare.
Men finns det egentligen någon som försöker?

torsdag 24 januari 2008

Zap

Satt framför min TV och zappade igår.
Efter en stund hamnade jag i den "onda cirkeln": varje gång jag zappade hamnade jag i ett reklamblock.
Under tiden jag svor över dumheterna började min hjärna göra sig påmind, den gick långsamt från TV-tomgång till halvaktiv....mer än hälften av det jag såg var drogreklam!!
Om jag vet var jag har ont finns det kräm och spray, om min värktablett känns dum finns det intelligentare sådana o.s.v.
Att sälja droger med kalleankaeffekt mot fysiska besvär är alltså inte bara lagligt, det är i vissa fall en tredjedel av reklamtiden på TV.
De marknadsförs som om de innehöll grönsaker.
En miljardindustri för människor som självmedicinerar!!!

Kan inte vi som inte tror på ipren och treo som den utimata lösningen få egna reklamblock?
Jag vill också självmedicinera....tyvärr hamnar mina alternativ på en helt annan nivå i media:



Eller:



Lika sakligt som all annan drogreklam på TV, men med grönsaksofarligheten borttagen då.
Mellan de två filmerna har det för övrigt gått en generation eller två.....och allt som har hänt i utvecklingen är att den senare är i färg!!!!
Om drogmotståndarnas evolution skulle vara representativ för hela mänskligheten, skulle vi fortfarande vara encelliga.
*Stor suck*

Missa för övrigt inte debatten om "den lyckliga horan" på SVT 1 ikväll 22.00.
Prostutitionsmotståndarna har ju också en tendens att stanna upp i evolutionen.
Men, det är ju klart, som goda lutheraner kan de ju inte delta i något de inte tror på.

tisdag 22 januari 2008

Sagodags: När jordskorna blev till stövlar.

Jag är uppväxt på sjuttiotalet.
En både vacker och grundläggande fel tid.
Böckerna man fick när man började en termin i skolan var nya, det fanns skolsköterskor, lärare och närpoliser tillgängliga när de behövdes.
Fri fostran var mode, jag är själv en av dem som tilläts ifrågasätta nästan allt som barn....på gott och ont.
Efterdyningarna av gröna vågen, extremkommunismer och hippierörelsen höll på att flytta in i både den akademiska världen och riksdag/regering.
Men något gick åt helvete....
Någonstans blev vår omsorg om människor och vår strävan efter att vara det bästa landet i världen till övervakning, och övergrepp på den fria individen i klass med SS eller stasi.
En överideologi skapades, som flyttade såväl höger som vänster mot mitten.
Låt oss kalla den Nationalsocionomismen, och deras anhängare Nationalsocionomer.
Ett perfekt kontrollinstrument för att rätta in avvikare i ledet, en jätteorganisation med en propagandaapparat vars like aldrig tidigare skådats....
Visa av den tidigare generationens misstag med rashygien formulerades snabbt ett nytt slutmål: Mentalhygien.
Det nya kontrollorganet Nationalsocialstyrelsen formulerade snabbt viktiga teser att rätta in befolkningen mot mitten med.
Slagorden fanns strax att läsa framför var och en, i början oskyldigt med 6-8 skivor bröd om dagen, för att följas upp med borstning av tänder flera gånger om dagen på rätt sätt med flourtandkräm.
Retoriken blev allt hårdare....snart såg man avvikare som smitthärdar som snabbt skulle tas om hand, rivas ner mentalt, och omprogrammeras.
Småningom kom även denna nya överhöghet så långt i sin strävan att de t.o.m. kontrollerade både polis, åklagare och regering.
Om någon i styrande ställning idag ifrågasätter och talar om individuell frihet beställs snabbt en "oberoende utredning" som kväser upproret i fråga.
En snabb flyttning av fokus och blitzkrieg i media....och individuell frihet är ett glömt begrepp.
Medborgarna är väluppfostrade, nämn ämnen som prostitution eller droger och de tenderar att glömma allt annat än just sitt inprogrammerade hat mot dessa företeelser, som de i bästa fall endast har sett på film eller läst om.
Nolltoleransvisionen är inte längre en nolltolerans mot enstaka företeelser som droger och prostutition, den har istället utvecklats till en nolltolerans mot oliktänkande.
Varför låta en brukare eller prostituerad komma till tals när alla oberoende rapporter från regering och nationalsocialstyrelse redan har talat om vilken misär ALLA sådana slutar i??
Varför inte kväsa oliktänkare innan de ens har hunnit tala för sin sak när vi alla vet att de har fel från första början?

Jag vet att jag tar i...men just idag kändes det så.
Normalt sett tror jag faktiskt på att mina medmänniskor har större förståelse och vilja till insikt än såhär.
Vem vet....det kanske känns bättre imorgon.

onsdag 16 januari 2008

Var lagom och håll käften?

Läste just om senaste försöket till särskola för medborgare i den skyddade verkstaden Sverige.
Eva-Marie Svensson sällar sig till mängden av svenska välgörare på regeringsnivå genom en utredning om könsdiskriminerande reklam:

"-Det är inte omfattningen som är det främsta skälet att lagstifta, utan handlingens art. Reklamen är kränkande mot såväl kvinnor som män."

Så det logiska greppet är att nagga en bit till i yttrandefriheten och skapa en fullständigt tandlös lag då?
Gud förbjude att en SVENSK reklamkampanj skulle kränka någon!!
Har de delaktiga i utredningen över huvud taget uppmärksammat var merparten av reklambombardemanget kommer ifrån?
Kommer fortsättningen på detta att vara censurering av olämpliga sidor på internet eller avstängning av utlandsbaserade TV-kanaler?
En sak är i alla fall säker: Oavsett regeringens politiska tillhörighet går vi hela tiden ett steg i taget mot den totalitära staten.

Det är reklam för underkläder, smärtstillande medel, bantningskurer, mensskydd och kräm för rynkiga kärringar det handlar om, alla vet att det är lögner och överdrifter från början till slut, vilket bildspråk som används känns helt egalt.
Att regeringsutredare diskriminerar tänkande människor av båda könen genom sådana här lagförslag känns långt allvarligare....