Tv-reklam anmäld som sexistisk
”Den är otroligt förnedrande och diskriminerande”
Ropar rubrik och ingress...
Jodå, aftonbladet kör lobbying för en ny lag om sexistisk reklam.
Den blonda tjejen med stora tuttar som gör reklam för en nummerupplysningstjänst är uppenbarligen farlig.
Farlig för vem?
Osäkra tjejer i tonåren?
Eller gubbar i min ålder som eventuellt kan se reklamen som upphetsande? (japp, det ÄR en söt tjej)
Eller är den rentav så att den upprör de religiösa känslorna hos nymoralistiska idioter som anser att kvinnor helst ska täcka sin bara mage, ha a-kupa, och brunt hår?
Att tro att reklamen skickar så effektiva budskap till småtjejer att den kan vara farlig, är inget annat än diskvalificering av småtjejers förmåga till logiskt tänkande och deras föräldrars förmåga att ingjuta självförtroende hos dem.
Fem anmälningar av politiskt korrekta, lutheranska, äckelfeministiska, trångsynta, besserwissers ger rubriker i vår dagsversion av se och hör, som dessutom ger 118 003 mer effektiv reklam än alla deras reklamfilmer tillsammans, det är bara att gratulera!!
Reklam är reklam, tokfeminism är tokfeminism, och aldrig mötas de två.
Visar inlägg med etikett feminism. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett feminism. Visa alla inlägg
tisdag 5 februari 2008
Lögn och skräck som affärside
Att upprätthålla myter är viktigt för en bit av arbetsmarknaden!
Även om gud inte kan bevisas, hur mycket sagoböcker det än finns, hävdar teologer att så är fallet.
Självklart: Ekvationen Ingen gud=inget jobb är lätt att se igenom och ändå finns det t.o.m. statligt subventionerade utbildningar i sagoberättande.
Liknande upprätthållare av myter har uppstått i modern tid:
Cannabis är en farlig, beroendeframkallande, hallucinogen och personlighetsförändrande drog som leder till ett liv i kriminalitet och tunga droger.
Prostitution leder ofrånkomligen till människospillror som hamnar i ett träsk av förnedring och droger.
Kvinnor behandlas alltid illa av alla män och det är den patriarkaliska könsordningen som styr.
Även om inte ett enda av de ovanstående påståendena är bevisade förs de fram som fakta.
Det enda sättet för exempelvis en Brukare, Kvinna eller Prostituerad att göra sig hörd idag är att "krypa till korset" , göra avbön, ta avstånd från sitt tidigare liv, och vittna om den upplevda misären.
Ungefär som när häxor en gång i tiden fick vittna om kvastflygningar till orgierna med satan på blåkulla.

Vittnesmålen från dessa omvända förs upp stort i media och får stå som representativa för tiotusentals andra.
Självklart finns det människor som är beroende av påståendena för sitt dagliga värv.
Socialarbetare, politiker, professionella radikalfeminister, forskare, psykologer, polis, missbrukarhem o.s.v. får en bit av kakan att dela på genom systematiska lögner.
Alla på sitt sätt representanter för vår tids religionsutövning.
Sagorna har ändrats, men berättarna ljuger fortfaramde ikapp.
Moralister på alla håll och kanter tjänar en peng och uppnår makt/uppmärksamhet genom att dagligen föra lögnerna vidare och sprida skräck i medborgare.
Var rädd.....var riktigt rädd...
Även om gud inte kan bevisas, hur mycket sagoböcker det än finns, hävdar teologer att så är fallet.
Självklart: Ekvationen Ingen gud=inget jobb är lätt att se igenom och ändå finns det t.o.m. statligt subventionerade utbildningar i sagoberättande.
Liknande upprätthållare av myter har uppstått i modern tid:
Cannabis är en farlig, beroendeframkallande, hallucinogen och personlighetsförändrande drog som leder till ett liv i kriminalitet och tunga droger.
Prostitution leder ofrånkomligen till människospillror som hamnar i ett träsk av förnedring och droger.
Kvinnor behandlas alltid illa av alla män och det är den patriarkaliska könsordningen som styr.
Även om inte ett enda av de ovanstående påståendena är bevisade förs de fram som fakta.
Det enda sättet för exempelvis en Brukare, Kvinna eller Prostituerad att göra sig hörd idag är att "krypa till korset" , göra avbön, ta avstånd från sitt tidigare liv, och vittna om den upplevda misären.
Ungefär som när häxor en gång i tiden fick vittna om kvastflygningar till orgierna med satan på blåkulla.

Vittnesmålen från dessa omvända förs upp stort i media och får stå som representativa för tiotusentals andra.
Självklart finns det människor som är beroende av påståendena för sitt dagliga värv.
Socialarbetare, politiker, professionella radikalfeminister, forskare, psykologer, polis, missbrukarhem o.s.v. får en bit av kakan att dela på genom systematiska lögner.
Alla på sitt sätt representanter för vår tids religionsutövning.
Sagorna har ändrats, men berättarna ljuger fortfaramde ikapp.
Moralister på alla håll och kanter tjänar en peng och uppnår makt/uppmärksamhet genom att dagligen föra lögnerna vidare och sprida skräck i medborgare.
Var rädd.....var riktigt rädd...
Etiketter:
cannabis,
feminism,
ideologi,
idioter,
media,
nymoralism,
prostitution,
socialförvaltningen,
Socialstyrelsen,
svenska kyrkan
onsdag 30 januari 2008
Våtfeminism?
Jag var i det lokala badhuset igår och simmade med vår 19-åriga inneboende.
Efter (i mitt tycke) otaliga längder simning tog jag tvärslut, fet och flåsande stannade jag vid bassängkanten.
19-åringen ifråga deklarerade glatt att hon tänkte iallafall köra några längder till så att hon åtminstone blev andfådd.
När hon så småningom dök upp efter det sista längderna och simmade mot gubbvraket vid bassängkanten, slängde vi lite skämt oss emellan och jag passade på att utkräva en liten hämnd genom att doppa henne under vattnet.
Allt under vänligt samförstånd.
Det är här något underligt händer....
Förbi oss simmar en man (trodde jag) som skriker:
-Skäms att förtrycka en kvinna på det viset!!
Fortfarande på bra humör tror jag att människan skämtar och svarar:
-Javisst är det fruktansvärt?
Precis när jag har svarat inser jag att det här är inte en man....utan mina glasögon har jag misstagit mig, framför oss i vattnet simmar en kvinna i övre femtioårsåldern, byggd som en fribrottare med grått, stubbat hår.
Hon ser vansinnig ut.
-Håll huvudet över vattnet själv, vrålar hon och simmar vidare.....
Jag ropar glatt tillbaka något om att det är tur att det finns män som tar flickor i försvar.
Vi skakar på våra huvuden och skrattar åt den tokiga kärringen och går iväg för att duscha.
Här borde historien vara slut.
Men jag kan inte släppa det riktigt.
Är det såhär extremfeminism fungerar?
En händelse, ryckt ur sitt sammanhang gör mig till en kvinnoförtryckare.
Ett glatt tjafs mellan vänner ger en rabiat grupp8-kvarleva kött på benen om mäns förtryck av kvinnor.
Ett sant feministiskt initiativ??
Jaja, det är en underlig värld vi lever i.
Efter (i mitt tycke) otaliga längder simning tog jag tvärslut, fet och flåsande stannade jag vid bassängkanten.
19-åringen ifråga deklarerade glatt att hon tänkte iallafall köra några längder till så att hon åtminstone blev andfådd.
När hon så småningom dök upp efter det sista längderna och simmade mot gubbvraket vid bassängkanten, slängde vi lite skämt oss emellan och jag passade på att utkräva en liten hämnd genom att doppa henne under vattnet.
Allt under vänligt samförstånd.
Det är här något underligt händer....
Förbi oss simmar en man (trodde jag) som skriker:
-Skäms att förtrycka en kvinna på det viset!!
Fortfarande på bra humör tror jag att människan skämtar och svarar:
-Javisst är det fruktansvärt?
Precis när jag har svarat inser jag att det här är inte en man....utan mina glasögon har jag misstagit mig, framför oss i vattnet simmar en kvinna i övre femtioårsåldern, byggd som en fribrottare med grått, stubbat hår.
Hon ser vansinnig ut.
-Håll huvudet över vattnet själv, vrålar hon och simmar vidare.....
Jag ropar glatt tillbaka något om att det är tur att det finns män som tar flickor i försvar.
Vi skakar på våra huvuden och skrattar åt den tokiga kärringen och går iväg för att duscha.
Här borde historien vara slut.
Men jag kan inte släppa det riktigt.
Är det såhär extremfeminism fungerar?
En händelse, ryckt ur sitt sammanhang gör mig till en kvinnoförtryckare.
Ett glatt tjafs mellan vänner ger en rabiat grupp8-kvarleva kött på benen om mäns förtryck av kvinnor.
Ett sant feministiskt initiativ??
Jaja, det är en underlig värld vi lever i.
Etiketter:
feminism,
feministiskt initiativ,
könskamp
söndag 27 januari 2008
För övrigt...
Titeln "Helt oacceptabelt att köpa en kropp" borde väl i jämlikhetens namn omfatta alla va??
Jag har sålt min kropp till verkstadsindustrin sedan jag var 16 år och är i likhet med tusentals svenskar sjukskriven, och numera oförmögen till att fortsätta jobba fysiskt.
Av de här tusentals som har sålt sina kroppar för att omvärlden ska kunna konsumera är det förmodligen en bråkdel som var prostutierade.
Av detta måste man väl dra slutsatsen att det är säkrare att jobba som hora än att kroppsarbeta på vanligt maner?
Ta ert ansvar i riksdag och regering och sätt in en lag mot kroppsarbete!!
Förbannade fåntrattar....
Jag har sålt min kropp till verkstadsindustrin sedan jag var 16 år och är i likhet med tusentals svenskar sjukskriven, och numera oförmögen till att fortsätta jobba fysiskt.
Av de här tusentals som har sålt sina kroppar för att omvärlden ska kunna konsumera är det förmodligen en bråkdel som var prostutierade.
Av detta måste man väl dra slutsatsen att det är säkrare att jobba som hora än att kroppsarbeta på vanligt maner?
Ta ert ansvar i riksdag och regering och sätt in en lag mot kroppsarbete!!
Förbannade fåntrattar....
Etiketter:
alliansen,
feminism,
Gnäll,
idioter,
kristdemokraterna,
nymoralism,
politik,
prostitution
Halleluja Sverige!!
Nu förs det debatt om prostitution, homoäktenskap och ett upptrappat krig mot droger.
I det mest sekulariserade landet i Europa har ett undantagsparti kallade Kristdemokraterna (När fan var kristendom demokratiskt?) fått göra sin röst hörd.
De borde väl ha blivit diskvalificerade redan på sitt namn?
Vad händer egentligen?
Istället för att föra den tynande tillvaro, som rimligtvis borde vara följden av partiprogram och åsikter grundat på en sagobok uppdiktad på hörsägner och fantasier, har de idag en plats i regeringen.
Kristen etik och moral styr fortfarande vår vardag i lika hög grad som islam gör i en muslimsk stat.
Vad vore våra extremfeminister utan den förhärskande kristna synen på sex?
GUD förbjude att sex kan vara något annat än missionärsställningen för att avla barn.....där ligger rabiata feminister och KD närmare varandra än någonsin.
Folk kan ju inte bara knulla runt efter behag på det sätt som behagar dem, med vem de vill....eller??
Synen på droger likaså: det är helt ok att lindra fysiska smärtor....men rekreationellt bruk är precis som det skrivs av Luther i en betraktelse av den tidigare nämnda sagoboken, syndigt och producerar i förlängningen oliktänkande individer.
Alkohol som drog finns dock i sagoboken och är därför untouchable.
GUD förbjude att en individ skulle kunna få en avvikande tanke eller ett alternativt levnadssätt av andra droger.
Att tänka utanför den serverade fyrkanten är svårt....att spränga religionsbarriärer är ännu svårare.
Men finns det egentligen någon som försöker?
I det mest sekulariserade landet i Europa har ett undantagsparti kallade Kristdemokraterna (När fan var kristendom demokratiskt?) fått göra sin röst hörd.
De borde väl ha blivit diskvalificerade redan på sitt namn?
Vad händer egentligen?
Istället för att föra den tynande tillvaro, som rimligtvis borde vara följden av partiprogram och åsikter grundat på en sagobok uppdiktad på hörsägner och fantasier, har de idag en plats i regeringen.
Kristen etik och moral styr fortfarande vår vardag i lika hög grad som islam gör i en muslimsk stat.
Vad vore våra extremfeminister utan den förhärskande kristna synen på sex?
GUD förbjude att sex kan vara något annat än missionärsställningen för att avla barn.....där ligger rabiata feminister och KD närmare varandra än någonsin.
Folk kan ju inte bara knulla runt efter behag på det sätt som behagar dem, med vem de vill....eller??
Synen på droger likaså: det är helt ok att lindra fysiska smärtor....men rekreationellt bruk är precis som det skrivs av Luther i en betraktelse av den tidigare nämnda sagoboken, syndigt och producerar i förlängningen oliktänkande individer.
Alkohol som drog finns dock i sagoboken och är därför untouchable.
GUD förbjude att en individ skulle kunna få en avvikande tanke eller ett alternativt levnadssätt av andra droger.
Att tänka utanför den serverade fyrkanten är svårt....att spränga religionsbarriärer är ännu svårare.
Men finns det egentligen någon som försöker?
Etiketter:
droger,
feminism,
Gnäll,
ideologi,
idioter,
kristdemokraterna,
nymoralism,
politik,
prostitution
fredag 25 januari 2008
Den lyckliga Josefin Brink
Såg debatten igår...
Kan bara konstatera att den lyckliga horan finns nog inte i Sverige iallafall.
Av alla tyckare som satt där fanns endast en med personlig erfarenhet av yrket, förklädd och överkörd från början.
Kanske, bara kanske, med en programtid som räckte till för ämnet, och en bättre sammansatt panel, hade det kunnat bli någonting bra.
Som det var nu var det Isabella Lund, Petra Östergren, och en Susanne Dodillet som simmade sprinterlopp mot strömmen av nollargument och bitterfittig, radikalfeministisk retorik/äktsvensk förbudsiver.
Josefin Brink och Andreas Gustavsson (orkar inte ens försöka vara saklig om dem)spädde på alla mina tidigare fördomar om dem, all publicitet är bra publicitet....right??
Skitsamma vad man säger.....bara man syns, och kan uppfattas som politiskt korrekt?
Att människors rätt till sexualitet debatteras i en "upplyst" stat år 2008 är horribelt.
Att lagar som begränsar konsensus mellan vuxna medborgare finns är ännu mer skrämmande.
Heder åt Isabella Lund, även om hon inte tillåts vara lycklig så länge rättning mot den gällande, nymoralistiska normen är lagstadgad.
De enda lyckliga hororna i sammanhanget är nog mediahororna.....fyfan.
Kan bara konstatera att den lyckliga horan finns nog inte i Sverige iallafall.
Av alla tyckare som satt där fanns endast en med personlig erfarenhet av yrket, förklädd och överkörd från början.
Kanske, bara kanske, med en programtid som räckte till för ämnet, och en bättre sammansatt panel, hade det kunnat bli någonting bra.
Som det var nu var det Isabella Lund, Petra Östergren, och en Susanne Dodillet som simmade sprinterlopp mot strömmen av nollargument och bitterfittig, radikalfeministisk retorik/äktsvensk förbudsiver.
Josefin Brink och Andreas Gustavsson (orkar inte ens försöka vara saklig om dem)spädde på alla mina tidigare fördomar om dem, all publicitet är bra publicitet....right??
Skitsamma vad man säger.....bara man syns, och kan uppfattas som politiskt korrekt?
Att människors rätt till sexualitet debatteras i en "upplyst" stat år 2008 är horribelt.
Att lagar som begränsar konsensus mellan vuxna medborgare finns är ännu mer skrämmande.
Heder åt Isabella Lund, även om hon inte tillåts vara lycklig så länge rättning mot den gällande, nymoralistiska normen är lagstadgad.
De enda lyckliga hororna i sammanhanget är nog mediahororna.....fyfan.
Etiketter:
feminism,
Gnäll,
idioter,
Isabella Lund,
Josefin Brink,
könskamp,
nymoralism,
prostutition
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
