onsdag 13 februari 2008

118 003

Tv-reklam anmäld som sexistisk
”Den är otroligt förnedrande och diskriminerande”
Ropar rubrik och ingress...
Jodå, aftonbladet kör lobbying för en ny lag om sexistisk reklam.
Den blonda tjejen med stora tuttar som gör reklam för en nummerupplysningstjänst är uppenbarligen farlig.
Farlig för vem?
Osäkra tjejer i tonåren?
Eller gubbar i min ålder som eventuellt kan se reklamen som upphetsande? (japp, det ÄR en söt tjej)
Eller är den rentav så att den upprör de religiösa känslorna hos nymoralistiska idioter som anser att kvinnor helst ska täcka sin bara mage, ha a-kupa, och brunt hår?

Att tro att reklamen skickar så effektiva budskap till småtjejer att den kan vara farlig, är inget annat än diskvalificering av småtjejers förmåga till logiskt tänkande och deras föräldrars förmåga att ingjuta självförtroende hos dem.
Fem anmälningar av politiskt korrekta, lutheranska, äckelfeministiska, trångsynta, besserwissers ger rubriker i vår dagsversion av se och hör, som dessutom ger 118 003 mer effektiv reklam än alla deras reklamfilmer tillsammans, det är bara att gratulera!!

Reklam är reklam, tokfeminism är tokfeminism, och aldrig mötas de två.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.facebook.com/group.php?gid=6293132359