torsdag 14 februari 2008

Vår blinda lag...

Satt i telefonförhör med polis idag. Som jag tidigare skrivit är jag misstänkt för ringa narkotikabrott.
Under samtalets gång tar polisen ifråga upp frågan om mina plantor, dessa visar sig i torkat tillstånd väga hela 0,32 gram!
När jag ställer frågan om hur mycket thc de innehöll fick jag svaret att de inte mäter thc-halt på mängder under två kilo!!
Frågan jag då automatiskt ställer är: Måste inte brott BEVISAS längre??
Så länge de inte har uppmätt halten av THC i en växt kan det ju lika gärna vara tomatplantor??
Ursäkten jag fick för detta handlande var att det är för många tester att göra nu när det går att odla cannabis lagligt o.O:o.O.
När jag frågar vad han menar med det visar det sig att han avser odling av INDUSTRIHAMPA...
Att det är rökbar cannabis de har beslagtagit hemma hos mig är tydligen att anse som självklart, och något som jag förväntas medge utan några som helst förbehåll.
Teknisk bevisning i ett brottmål är alltså inte på något sätt nödvändig längre...





Återigen visar alltså polisen både okunskap och orespekt för det rättssystem de förväntas upprätthålla, och jag förväntas hålla käften och ta emot.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hävda stenhårt att det faktiskt var industrihampan och att du odlade det på kul, för att du tyckte det var coolt, eller för att du tyckte den var vacker...