Tv-reklam anmäld som sexistisk
”Den är otroligt förnedrande och diskriminerande”
Ropar rubrik och ingress...
Jodå, aftonbladet kör lobbying för en ny lag om sexistisk reklam.
Den blonda tjejen med stora tuttar som gör reklam för en nummerupplysningstjänst är uppenbarligen farlig.
Farlig för vem?
Osäkra tjejer i tonåren?
Eller gubbar i min ålder som eventuellt kan se reklamen som upphetsande? (japp, det ÄR en söt tjej)
Eller är den rentav så att den upprör de religiösa känslorna hos nymoralistiska idioter som anser att kvinnor helst ska täcka sin bara mage, ha a-kupa, och brunt hår?
Att tro att reklamen skickar så effektiva budskap till småtjejer att den kan vara farlig, är inget annat än diskvalificering av småtjejers förmåga till logiskt tänkande och deras föräldrars förmåga att ingjuta självförtroende hos dem.
Fem anmälningar av politiskt korrekta, lutheranska, äckelfeministiska, trångsynta, besserwissers ger rubriker i vår dagsversion av se och hör, som dessutom ger 118 003 mer effektiv reklam än alla deras reklamfilmer tillsammans, det är bara att gratulera!!
Reklam är reklam, tokfeminism är tokfeminism, och aldrig mötas de två.
Visar inlägg med etikett aftonbladet. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett aftonbladet. Visa alla inlägg
söndag 10 februari 2008
Stora nyheter??
Behövs det verkligen en död skådis och amerikanska läkare för att Aftonbladet ska ta upp dubbelmoralen i drogdebatten? Jag har nära vänner och släkt som i åratal har fått egna apotek utskrivna.....här i Sverige....utan att vara kändisar.....och helt lagligt. Den gällande lagstiftningen och normen gör att en illegal drog oftast byts ut med tre nya lagliga. Allt inom lagens råmärken och helt utan synlig reaktion från något håll. Men om hollywoodskådisar dör av det uppmärksammas det plötsligt som en isolerad amerikansk företeelse.....skumt.

Pungbuffeln utanför apotek i Bang rak, Koh samui, Thailand....blå valium, diet pills och motorcykeluthyrning på en och samma plats. Sweeeeet!!
Pungbuffeln utanför apotek i Bang rak, Koh samui, Thailand....blå valium, diet pills och motorcykeluthyrning på en och samma plats. Sweeeeet!!
Etiketter:
aftonbladet,
droger,
idioter,
narkotikapolitik
onsdag 30 januari 2008
Underbara Aftonbladet
Idag har Aftonbladet återigen toppnoterat sig själva som den sakligaste dagstidningen.
Med rubriken/ingressen: "TV: Så fungerar ”knarkomaten”
Här kan Hollywoods jetset ta ut marijuana Ställer sig i kö för den unika automaten med sex sorters hallucinogena droger." presenterar de ett inslag om en automat för medicinsk marijuana i Los Angeles.
Sex sorters "hallucinogena droger" visar sig i inslaget vara sex olika sorters gräs!!
Skönt att det finns sådana tidningar så att vi som skriver bloggar inte behöver skämmas för våra bristande förmågor.
GO AFTONBLADET GO!!
Ni är snart uppe i nivå med Se och hör.
Med rubriken/ingressen: "TV: Så fungerar ”knarkomaten”
Här kan Hollywoods jetset ta ut marijuana Ställer sig i kö för den unika automaten med sex sorters hallucinogena droger." presenterar de ett inslag om en automat för medicinsk marijuana i Los Angeles.
Sex sorters "hallucinogena droger" visar sig i inslaget vara sex olika sorters gräs!!
Skönt att det finns sådana tidningar så att vi som skriver bloggar inte behöver skämmas för våra bristande förmågor.
GO AFTONBLADET GO!!
Ni är snart uppe i nivå med Se och hör.
Etiketter:
aftonbladet,
cannabis,
Medicinsk cannabis,
medicinsk marijuana
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
