Visar inlägg med etikett Medicinsk cannabis. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Medicinsk cannabis. Visa alla inlägg

lördag 16 februari 2008

Helvetes....igen

I tisdags fick jag nya tabletter mot värken, i onsdags fick jag ett nytt ep-anfall.
Min kropp och hjärna är tydligen helt felsynkade med medicinerna jag får, den här gången var det Gabapentin teva som släckte ljuset och belönade mig med en söndertuggad tunga. Ännu en medicin som räknas som anti-epileptika och ger mig kramper. Hela vägen efter det här har jag känt mig risig och deppig med träningsvärk överallt. Snart går jag över till att smärtstilla på egen hand medelst rökning igen om jag inte får ett fullgott alternativ.....oavsett polis och myndigheters syn på saken. Fyfan för svensk drogpolitik!!!


Instruktionsbild för våra kära poliser

torsdag 14 februari 2008

Vår blinda lag...

Satt i telefonförhör med polis idag. Som jag tidigare skrivit är jag misstänkt för ringa narkotikabrott.
Under samtalets gång tar polisen ifråga upp frågan om mina plantor, dessa visar sig i torkat tillstånd väga hela 0,32 gram!
När jag ställer frågan om hur mycket thc de innehöll fick jag svaret att de inte mäter thc-halt på mängder under två kilo!!
Frågan jag då automatiskt ställer är: Måste inte brott BEVISAS längre??
Så länge de inte har uppmätt halten av THC i en växt kan det ju lika gärna vara tomatplantor??
Ursäkten jag fick för detta handlande var att det är för många tester att göra nu när det går att odla cannabis lagligt o.O:o.O.
När jag frågar vad han menar med det visar det sig att han avser odling av INDUSTRIHAMPA...
Att det är rökbar cannabis de har beslagtagit hemma hos mig är tydligen att anse som självklart, och något som jag förväntas medge utan några som helst förbehåll.
Teknisk bevisning i ett brottmål är alltså inte på något sätt nödvändig längre...





Återigen visar alltså polisen både okunskap och orespekt för det rättssystem de förväntas upprätthålla, och jag förväntas hålla käften och ta emot.

onsdag 30 januari 2008

Underbara Aftonbladet

Idag har Aftonbladet återigen toppnoterat sig själva som den sakligaste dagstidningen.
Med rubriken/ingressen: "TV: Så fungerar ”knarkomaten”
Här kan Hollywoods jetset ta ut marijuana Ställer sig i kö för den unika automaten med sex sorters hallucinogena droger." presenterar de ett inslag om en automat för medicinsk marijuana i Los Angeles.
Sex sorters "hallucinogena droger" visar sig i inslaget vara sex olika sorters gräs!!
Skönt att det finns sådana tidningar så att vi som skriver bloggar inte behöver skämmas för våra bristande förmågor.

GO AFTONBLADET GO!!
Ni är snart uppe i nivå med Se och hör.

onsdag 23 januari 2008

Pungbuffelns greatest hits.....

Precis vad jag trodde.....idag älskar jag omvärlden och tänkte fira det med en låt från min favoritfilm Easy rider:

Vad vackert det kan vara med steelguitar ibland:-)