Visar inlägg med etikett cannabis. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett cannabis. Visa alla inlägg

onsdag 2 april 2008

Heja Sverige!

Har inte orkat skriva på ett tag, men ska försöka sammanfatta:
Som jag har skrivit innan fick jag besök av lagen i oktober förra året, och står därför misstänkt för ringa narkotikabrott. Upprinnelsen till detta är mitt användande av cannabis som smärtlindring mot nacksmärta
Konsekvenserna av detta är, enligt mig, såhär långt värre än konsekvenserna av ett eventuellt missbruk. Socialförvaltningen har satt oss under utredning med hänsyn till vår 7-åriga dotters hemsituation, numera nedlagd då det visade sig att hon har det bra och att vi är en väl fungerande familj. Skadan detta har förorsakat är ändå en stimatisering av vår dotter och vår familj, då utredningen har innefattat kontakt med hennes skola.
Medicineringen som satts in mot smärtan har gett mig 2 krampanfall vilket har gjort att mitt körkort har återkallats i ett halvår. Krampanfallen har också gjort att jag f.n. får renovera tänderna, eftersom kronor släppte och tänder sprack under anfallen. Förutom detta är en del av tungan borta efter att ha hamnat i kläm.
När medicineringen har slagit fel har smärtlindringsenheten gett upp och, för att skyffla mitt fall vidare, försökt att ge mig kognitiv terapi istället för att ta tag i smärtbilden. Jag ställer mig synnerligen tvivlande till att samtalsterapi skulle ge mig mindre smärtor:)
Så...när allt ser som mörkast ut blir det ju ljusare??
På detta kan jag bara svara med ett rungande.....nja...
Igår fick jag brev från länsstyrelsen, förtroendet för mig som bilförare är tydligen kraftigt försämrat. Om jag inte själv tar kontakt med psykolog eller läkare med inriktning på beroendeproblematik, och själv bekostar två provtagningar med påföljande analys av resultaten, kommer jag helt förlora mitt körkort!!
Detta handlar om tusentals kronor i analyskostnader som jag helt enkelt inte har med den ekonomi som sjukskrivningen innebär.
Detta har alltså hänt INNAN jag har blivit dömd för brottet.
Jag undrar vad domen blir.....fortsättning kommer att följa...

onsdag 27 februari 2008

Jag försvarar din rätt att tala om vad du vill....och min rätt att skita i vad du säger.

Hatten av för danskar och friska nya grepp. Äntligen ett försök till ny riktning i drogpolitiken i norden, 500 heroinmissbrukare ska få recept på rent heroin från doktorn. Synd att inte alla som skulle behöva får den hjälpen bara. Synd att inga större försök till humanism görs, och synd att inga seriösa försök att slå undan basen för den riktigt tunga kriminaliteten.

I slutet på dagen, efter att våra politiker har gapat högt om hårdare tag mot brukarna, är det några som gnuggar händerna i förtjusning. Ty ju hårdare tag, desto mer pengar att tjäna finns där. Ju hårdare tag, ju bättre ekonomisk bas för drogkartellerna. Ju hårdare tag, desto fler döda av droger uppblandade med vad som finns till hands.
Att bli så hård som Bigitta Rydberg i vår kära nationalsocialstyrelse leder till fler sjuka och döende i HIV, men vad gör väl det om man bara får hålla dogmerna levande:
"Björn Johnson, statsvetare och narkotikaforskare, har gått till frontalangrepp mot henne. Han håller visserligen med om att det inte finns evidensbaserad kunskap om sprutorna, men säger att om man ska ha samma krav över lag skulle man tvingas lägga ned nästan all missbruksvråd.

Man får inte glömma att den WHO-undersökning som Björn Johnson bland annat hänvisar till är skriven av en person som vill legalisera lättare narkotika, säger Rydberg."

Att det finns människor som tänker och tycker i en annan riktning än Rydberg ursäktar att hon jobbar för att ta livet av sprutnarkomaner i förtid då?
Är det verkligen inte fler som ser att skadan blir större hela tiden just på grund av personer som henne? Lösningen på problem är inte alltid förbud. Humanism och vetenskapligt/samhällsekonomiskt grundad information borde vara en självklarhet, istället verkar alla lösningar genomsyras av pekpinnar och straff i vårt land.

Att läsa debattsidor som ser ut såhär ger inte direkt något större hopp om försök till nytt tänkande heller, Ove Rosengren, Riksförbundet Narkotikafritt Samhälle verkar ju inte bara vara sjukt dum i huvudet när han talar om nolltolerans i samma andetag som han benämner hundratusentals brukare som "hobbymissbrukare".
Han verkar ju dessutom inte förstå att det faktiskt är just hundratusentals människor med en diametralt motsatt uppfattning mot hans egen han talar om. Ska han få dem att ändra uppfattning i en fråga där han uppenbarligen inte har någon verklighetsförankring?? Tror den stackars ursäkten till generalmongo att det ens finns en mikroskopisk möjlighet att människor som direkt ser igenom hans skitsnack skall lägga ner vad de ser som rekreation?
Eler ska dessa hundratusentals rivas ned och monteras ihop igen för att passa mot den dogmatiska mallen i sann Bejerotsk anda?
Var är vården som existerande missbrukare skulle behöva? Är det så att människor som ovan nämnda pisskäringar och generalmongon tror att subutex och metadon är en färdig behandling?
Kanske de sjuka mängder landstingsknark som skrivs ut legalt varje dag är lösningen?
Men i sådana fall måste ju det drogfria samhället fortfarande vara en utopi?
Det är hög tid att lära sig av omgivningen.

söndag 17 februari 2008

Konsten att skrämma föräldrar

Expressen briljerar den här gången med nya, friska grepp:
"13-åringar tar kokain" står det under en bild av en klubbmiljö full av vuxna....
Längre ner statuerar vår kära polis att: " – Oftast är det män i 20-30 årsåldern som tar kokain./- Problemet är att de inte uppfattar sig själva som missbrukare, säger Anders Gustafsson på narkotikaroteln." Inget nytt alltså...

Sedan dyker kopplingen upp: Hans Johansson på föräldraföreningen mot droger.
"Han har haft kontakt med barn i 13-årsåldern som missbrukar kokain."
Alltså: Att en Hasse från FMN säger sig ha träffat 13-åringar som snortar är tillräckligt för en fetrubrik?? Snacka om research inför artiklar...
Det kommer mera H.Johansson:
"Unga kan i dag testa kokain gratis för att langarna vill skapa ett beroende, säger Hans Johansson."
Som om inte detta vore nog får Hassemannen komma med ytterligare en utsaga: " – I många byar är det lättare att få tag i fem gram hasch än en varm korv, säger Hans Johansson."
Nu ska alltså föräldrar känna sig kraftigt oroade över gratistillgången på droger, som deras barn dessutom anförskaffar lättare än ett inköp av en grillad på korvmojjen?

Det är hemskt om drogdebuter sker tidigt, men att bygga nyheter enbart av lösryckta påståenden i syfte att skrämmas känns lågt som fan.
Dessutom:
Ungjävlar som super sig dräggfulla och strimlar varandra med kniv är ett klart mer oroande och verkligt scenario. Något man kanske skulle göra tonårsföräldrar uppmärksammade på istället för gratisreklam för fmn:s "drogtest till självkostnadspris."


Tidig reklam för medicin mot tandvärk

lördag 16 februari 2008

Helvetes....igen

I tisdags fick jag nya tabletter mot värken, i onsdags fick jag ett nytt ep-anfall.
Min kropp och hjärna är tydligen helt felsynkade med medicinerna jag får, den här gången var det Gabapentin teva som släckte ljuset och belönade mig med en söndertuggad tunga. Ännu en medicin som räknas som anti-epileptika och ger mig kramper. Hela vägen efter det här har jag känt mig risig och deppig med träningsvärk överallt. Snart går jag över till att smärtstilla på egen hand medelst rökning igen om jag inte får ett fullgott alternativ.....oavsett polis och myndigheters syn på saken. Fyfan för svensk drogpolitik!!!


Instruktionsbild för våra kära poliser

torsdag 14 februari 2008

Vår blinda lag...

Satt i telefonförhör med polis idag. Som jag tidigare skrivit är jag misstänkt för ringa narkotikabrott.
Under samtalets gång tar polisen ifråga upp frågan om mina plantor, dessa visar sig i torkat tillstånd väga hela 0,32 gram!
När jag ställer frågan om hur mycket thc de innehöll fick jag svaret att de inte mäter thc-halt på mängder under två kilo!!
Frågan jag då automatiskt ställer är: Måste inte brott BEVISAS längre??
Så länge de inte har uppmätt halten av THC i en växt kan det ju lika gärna vara tomatplantor??
Ursäkten jag fick för detta handlande var att det är för många tester att göra nu när det går att odla cannabis lagligt o.O:o.O.
När jag frågar vad han menar med det visar det sig att han avser odling av INDUSTRIHAMPA...
Att det är rökbar cannabis de har beslagtagit hemma hos mig är tydligen att anse som självklart, och något som jag förväntas medge utan några som helst förbehåll.
Teknisk bevisning i ett brottmål är alltså inte på något sätt nödvändig längre...





Återigen visar alltså polisen både okunskap och orespekt för det rättssystem de förväntas upprätthålla, och jag förväntas hålla käften och ta emot.

lördag 9 februari 2008

Han har min röst iallafall.

Kat Williams borde finnas som kandidat i presidentvalet!!

onsdag 6 februari 2008

Om siffror fick tala

"Vi prioriterar den tunga brottsligheten" heter det i upprepade uttalanden från sveriges poliskår.
Jag satte mig ner och läste igenom BRÅ:s statistik för år 2006.

Av 17619 narkotikadömda år 2006 är 11760 domar för ringa narkotikabrott, redan detta verkar ju lite lurigt om den tunga brottligheten prioriteras.
Med lite fler siffror blir det absurt:

Ringa narkotikasmuggling 305
Narkotikasmuggling 131
Grov narkotikasmuggling 73

Alltså 509 personer dömda för att ha tagit in illegala preparat av 17619 dömda.

Ringa narkotikabrott: 11760
Överlåtelse 16
Innehav 16
Innehav, bruk och överlåtelse 12
Övriga kombinationer 17

Narkotikabrott: 989
Överlåtelse 94
Innehav, överlåtelse 628
Innehav, bruk och överlåtelse 82
Övriga kombinationer 128

Grovt narkotikabrott 361
Överlåtelse 17
Innehav, överlåtelse 194
Innehav, bruk och överlåtelse 8
Övriga kombinationer 51

1255 stycken säljare eller överlåtare plus 509 smugglingsbrott av 17619 alltså 1764, alltså ca. 10% som står för brott där ett eventuellt offer kan finnas i sammanhanget, resterande är brott utan offer, brukare som blir inplockade godtyckligt av svensk polis i bästa stasi-anda.



För övrigt:
Totalt antal dömda till fängelsestraff i sammanhanget är 1978 stycken med en genomsnittlig strafflängd på 19 månader d.v.s. sammanlagt 3131 års (1142815 dagar!!) fängelsevistelse utdömd för narkotikabrott bara år 2006, med en snittkostnad för en intern på 1700/dygn.
1942785500 Skr...1.9 miljarder!!!
Kostnaden för bara fängelse åt narkotikadömda år 2006.....
Det tar dessutom upp en rätt stor bit av våra 4 895 fängelseplatser.

Polisens kostnad, åtalskostnader och övrigt är inte inräknade, svårt att hitta statistik där.

Det vanligaste argumentet mot legalisering av droger är den enorma samhällskostnaden som kommer uppstå. Vad kostar det nu då?

Källor: här och här

tisdag 5 februari 2008

Lögn och skräck som affärside

Att upprätthålla myter är viktigt för en bit av arbetsmarknaden!
Även om gud inte kan bevisas, hur mycket sagoböcker det än finns, hävdar teologer att så är fallet.
Självklart: Ekvationen Ingen gud=inget jobb är lätt att se igenom och ändå finns det t.o.m. statligt subventionerade utbildningar i sagoberättande.
Liknande upprätthållare av myter har uppstått i modern tid:
Cannabis är en farlig, beroendeframkallande, hallucinogen och personlighetsförändrande drog som leder till ett liv i kriminalitet och tunga droger.
Prostitution leder ofrånkomligen till människospillror som hamnar i ett träsk av förnedring och droger.
Kvinnor behandlas alltid illa av alla män och det är den patriarkaliska könsordningen som styr.
Även om inte ett enda av de ovanstående påståendena är bevisade förs de fram som fakta.
Det enda sättet för exempelvis en Brukare, Kvinna eller Prostituerad att göra sig hörd idag är att "krypa till korset" , göra avbön, ta avstånd från sitt tidigare liv, och vittna om den upplevda misären.
Ungefär som när häxor en gång i tiden fick vittna om kvastflygningar till orgierna med satan på blåkulla.



Vittnesmålen från dessa omvända förs upp stort i media och får stå som representativa för tiotusentals andra.
Självklart finns det människor som är beroende av påståendena för sitt dagliga värv.
Socialarbetare, politiker, professionella radikalfeminister, forskare, psykologer, polis, missbrukarhem o.s.v. får en bit av kakan att dela på genom systematiska lögner.
Alla på sitt sätt representanter för vår tids religionsutövning.
Sagorna har ändrats, men berättarna ljuger fortfaramde ikapp.

Moralister på alla håll och kanter tjänar en peng och uppnår makt/uppmärksamhet genom att dagligen föra lögnerna vidare och sprida skräck i medborgare.
Var rädd.....var riktigt rädd...

onsdag 30 januari 2008

Underbara Aftonbladet

Idag har Aftonbladet återigen toppnoterat sig själva som den sakligaste dagstidningen.
Med rubriken/ingressen: "TV: Så fungerar ”knarkomaten”
Här kan Hollywoods jetset ta ut marijuana Ställer sig i kö för den unika automaten med sex sorters hallucinogena droger." presenterar de ett inslag om en automat för medicinsk marijuana i Los Angeles.
Sex sorters "hallucinogena droger" visar sig i inslaget vara sex olika sorters gräs!!
Skönt att det finns sådana tidningar så att vi som skriver bloggar inte behöver skämmas för våra bristande förmågor.

GO AFTONBLADET GO!!
Ni är snart uppe i nivå med Se och hör.

torsdag 24 januari 2008

Zap

Satt framför min TV och zappade igår.
Efter en stund hamnade jag i den "onda cirkeln": varje gång jag zappade hamnade jag i ett reklamblock.
Under tiden jag svor över dumheterna började min hjärna göra sig påmind, den gick långsamt från TV-tomgång till halvaktiv....mer än hälften av det jag såg var drogreklam!!
Om jag vet var jag har ont finns det kräm och spray, om min värktablett känns dum finns det intelligentare sådana o.s.v.
Att sälja droger med kalleankaeffekt mot fysiska besvär är alltså inte bara lagligt, det är i vissa fall en tredjedel av reklamtiden på TV.
De marknadsförs som om de innehöll grönsaker.
En miljardindustri för människor som självmedicinerar!!!

Kan inte vi som inte tror på ipren och treo som den utimata lösningen få egna reklamblock?
Jag vill också självmedicinera....tyvärr hamnar mina alternativ på en helt annan nivå i media:



Eller:



Lika sakligt som all annan drogreklam på TV, men med grönsaksofarligheten borttagen då.
Mellan de två filmerna har det för övrigt gått en generation eller två.....och allt som har hänt i utvecklingen är att den senare är i färg!!!!
Om drogmotståndarnas evolution skulle vara representativ för hela mänskligheten, skulle vi fortfarande vara encelliga.
*Stor suck*

Missa för övrigt inte debatten om "den lyckliga horan" på SVT 1 ikväll 22.00.
Prostutitionsmotståndarna har ju också en tendens att stanna upp i evolutionen.
Men, det är ju klart, som goda lutheraner kan de ju inte delta i något de inte tror på.

onsdag 23 januari 2008

Pungbuffelns greatest hits.....

Precis vad jag trodde.....idag älskar jag omvärlden och tänkte fira det med en låt från min favoritfilm Easy rider:

Vad vackert det kan vara med steelguitar ibland:-)

lördag 19 januari 2008

När 1984 är instruktionsboken

Jag ger fullständigt fan i hur farliga droger är.
Dumhet och dogmer är långt farligare.
Vi betalar våra surt förvärvade skattepengar till människor som tror att ett drogfritt samhälle är en möjlig verklighet.
Eller tror de ens själva på det?
Kan det vara så att de själva ser att de genom sin Anslinger/Bejerot-inspirerade politik har målat in sig i ett hörn och är rädda för att förlora ansiktet?

Jag är övertygad om att så är fallet.
Ingen vuxen eller bildad människa kan väl på fullaste allvar tro att det går att helt radera ut något som t.o.m. finns tillgång till på fängelser.
Kontrollerade miljöer med full övervakning och kroppskontroller, och ändå finns det tillgång till droger, mindre lättillgängligt än utanför staketet, men de finns där.
Hur kan någon tro att det på fullaste allvar är möjligt att få bort droger helt i samhället när de finns i de mest kontrollerade miljöerna på jorden?

Är det rentav en plan att göra samhället lika kontrollerat?

Vi är på god väg:
- Polisen kan efter ett anonymt tips ta sig in i din bostad utan order om husrannsakan.(Om skälig misstanke föreligger, d.v.s. polisens egna subjektiva bedömning)
-Innehållet i din egen kropp kan ge dig böter eller 6 månader fängelse.
-Kriget mot brukare har gått så långt att "människa" helt har ersatts av "missbrukare" även vid förstagångsanvändning av illegala droger.

Verklighet och respekt för individen försvinner i ett hav av antidrogpropaganda, de som skulle behöva hjälp kriminaliseras och hamnar i fängelse istället.
När omvärlden använder sig av verkligheten som mall och introducerar program för harm reduction och medicinsk cannabis, skriver svenska läkare ut recept på lugnande mediciner, benzo och morfinpreparat i rekordtakt.

Som sagt:
Jag ger fullständigt fan i hur farliga droger är.

tisdag 15 januari 2008

Ge mig ett nytt kontrakt

I definitionen av en stat ingår att staten har ett kontrakt gentemot individen att värna om dennes rättigheter och skydda mot övergrepp.
I Sverige har vi dragit detta till en nivå som snarast påminner om en hönsmammas agerande gentemot barn, jag har just fått känna på min lilla bit av detta.
I dagarna har ett brev från socialförvaltningen dykt upp, där det sägs att min roll som pappa ska utredas då jag är misstänkt för ringa narkotikabrott.
Vad i hela världen har nu detta med min roll som förälder att göra??
Med denna fråga i huvudet ringde jag upp den ansvariga socialsekreteraren för att få klarhet.
Efter timtal av automatbesked om att personen i fråga inte är tillgänglig kommer jag till slut fram...
De svar jag får har inte gjort bilden klarare, kan jag säga...
På frågan om varför min duglighet ska bedömas får jag svaret att det är lagstadgat tillvägagångssätt att se över barnets hemsituation i fall av missbruk.
Så nu är jag missbrukare då?
Ja, enligt svensk lag är jag automatiskt missbrukare om jag använder en illegal drog, är svaret jag får.
Jahaja....men har skola och fritids eller någon annan vuxen gjort någon anmälan om ev. missförhållanden runt min 7-åriga dotter?
Nej->tillbaka till början....det finns ingen ursäkt för att använda en illegal drog.
Min dotters mamma då??.....kvinnan jag har levt ihop med i 15 år...som inte ens använder lagliga stimulantia, och rimligtvis borde slänga ut mig om jag slutade fungera i familjen....räknas hon inte??
Återigen samma svar....det är gängse tillvägagångssätt att utreda missbruk (!!) i familjer med barn.
Vid frågan om vad som kommer ske under en ev. utredning visar det sig att socialförvaltningen bl.a. kommer ta kontakt med skola och fritids för att ta reda på hur min dotter mår.
När jag påtalar att detta är mer till skada än nytta ställer sig människan i andra änden av linjen helt oförstående, att en socialsekreterare hör av sig till lärare och personal och ställer frågor om min dotter kan väl inte vara stigmatiserande för mig och min familj, eller??
Så....genom statens onyanserade syn på bruk/missbruk och överbeskyddande attityd bestraffas inte bara jag, utan hela min familj.
Med den lille maoisten Bejerots ande svävande över oss begås sådana här övergrepp mot individer dagligen. ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Nils_Bejerot )
Med 40 år av ovetenskaplig desinformation om cannabis har lögnen blivit sanning och alla användare är missbrukare.
Var är satan när man behöver honom??
Jag vill teckna ett nytt kontrakt....

Läs även andra bloggares åsikter om

söndag 13 januari 2008

Tur att jag tas omhand ??

Jag är 44 år gammal och är sedan 2002 sjukskriven i omgångar för nackskador, ett opererat cervikalt diskbråck och förmodad ytterligare nervpåverkan vilket ger smärta 24/7.
Varje gång jag har försökt smärtlindra den lagliga vägen, d.v.s. dexofen/tradolan/nobligan m.fl. har har jag haft biverkningar.
Svettningar, sömnlöshet, Impotens och svåra oroskänslor har varit vardag under dessa perioder, alltihop på doktorns föreskrivna dos.
Varje gång jag har lagt ner pillren har jag dessutom haft en avtändning av världsklass…Naturligtvis har jag istället gått över till det alternativ som både har skänkt mig smärtstillning och lugn utan några värre biverkningar än att jag möjligen är på bra humör, kåt och hungrig.
Tyvärr finns det en del aber med THC….illegalt är det och tillgången är i bästa fall osäker om man inte sätter plantor själv, folk som hanterar försäljningen i vår stad är med förlov sagt lite lätt råddiga, och jag gillar inte exponeringen som det innebär att handla av dem.
Jaja…lösningen var ju enkel….tack vare de utmärkta forumeninternet hade jag lyckats driva upp två små plantor i ett hemmabyggt skåp med fläktar, mäsk och lampor som sig bör.
Frid och fröjd….bara att se dem växa har varit terapi de här veckorna, eftersom det också har gett mig något att pyssla med under sjukskrivningen.
Men säg den lycka som varar..
För 11 veckor sedan hände följande:20.00 satt hela familjen bänkad för att se säsongspremiären på ugly betty, alla utom min dam som var på väg ut med vår hund.
När hon öppnar ytterdörren står där tre för henne okända män som presenterar sig som "gatulangningsgruppen".
Dessa säger sig ha fått tips om mig.
Varvid farsen börjar…
Jag blir satt i ett snabbt förhör vid mitt eget ägandes köksbord där det görs klart för mig att om jag inte pinkar i en mugg så tas jag med för blodprov på sjukhuset.
De letar igenom lägenheten och hittar mitt skåp med två plantor på 15 respektive 10 cm(garanterat ingen thc där inte .)
För att slippa blodprovet går jag också med på att pinka i muggen under överinseende.
Under hela tiden håller jag mitt lugn, försöker bjuda på kaffe och går med på ett ev.strafföreläggande.
När de börjar inse att de inte kommer hitta några bitar eller löv hos eller på mig börjar de istället rikta blickarna mot tjejen som är inneboende hos oss, de tar in henne i hennes rum, kör ett förhör och kallar på en kvinnlig kollega som kör stripsearch och kroppskontroll, en förnedring som var helt onödig.
Under tiden fortsätter de andra att kamma igenom mitt hem, min sjuåriga dotter går runt och undrar vad polisen gör hos oss….om pappa är en tjyv eller??
Jaja….mycket bråk för några dagsböter är det…och dessutom helt ofattbart att de får gå in hos mig och göra sånt här på ett tips….som dessutom kan vara helt anonymt.För min del kommer jag att tänka på Sovjet under Stalin…

Efter det här bakslaget har jag beslutat mig för att köra racet lagligt, d.v.s. med statligt godkända droger på recept från läkare.
Resultaten såhär långt är allt annat än lysande:
Min sambo kom hem från jobbet och ser mig medvetslös på golvet.....effekten av smärtstillning med Dexofen (2/3 av föreskriven dos dessutom!!)
Får istället Paraflex utskrivet, en synnerligen beroendeframkallande tablett som är muskelavslappnande och har ungefär lika stor påverkan på min smärttyp som myggsprej....
En vecka innan jul var det dags för nytt besök hos läkare då jag istället fick Lyrica utskrivet, en medicin som verkade fungera bra till en början...
Natten mellan juldagen och annandagen vaknar min sambo av att jag skriker i sömnen,när hon försöker väcka mig upptäcker hon att jag har ögonen öppna och krampar.
Ambulanstransport till sjukhuset och inläggning för EEG och hjärnröntgen förjer på detta.
Proverna visar sig vara normala, men jag blir förbjuden att köra bil närmaste halvåret.....tjohoo!!
När jag kommer hem visar det sig att jag glömmer vilka personer jag har pratat med senaste dagarna samt att jag helt plötsligt varken kan spela gitarr eller hitta i ett spel jag har spelat i två års tid.
Efter samtal med medicinsk rådgivare på neurologen tas ett snabbt beslut om att jag ska sluta med Lyrica.....detta är tydligen kända bieffekter :/
Har nu istället fått tryptizol, hoppas det fungerar.

Var vill jag då komma med allt det här gnället??
Jo....jag visste redan från början hur jag skulle ta hand om min smärta.
Men läkemedelsverk och socialstyrelse vet bättre.
Morfin m.m. måste ju vara långt ofarligare än mitt alternativ.
Eller?

Läs även andra bloggares åsikter om