Visar inlägg med etikett ideologi. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett ideologi. Visa alla inlägg

tisdag 5 februari 2008

Lögn och skräck som affärside

Att upprätthålla myter är viktigt för en bit av arbetsmarknaden!
Även om gud inte kan bevisas, hur mycket sagoböcker det än finns, hävdar teologer att så är fallet.
Självklart: Ekvationen Ingen gud=inget jobb är lätt att se igenom och ändå finns det t.o.m. statligt subventionerade utbildningar i sagoberättande.
Liknande upprätthållare av myter har uppstått i modern tid:
Cannabis är en farlig, beroendeframkallande, hallucinogen och personlighetsförändrande drog som leder till ett liv i kriminalitet och tunga droger.
Prostitution leder ofrånkomligen till människospillror som hamnar i ett träsk av förnedring och droger.
Kvinnor behandlas alltid illa av alla män och det är den patriarkaliska könsordningen som styr.
Även om inte ett enda av de ovanstående påståendena är bevisade förs de fram som fakta.
Det enda sättet för exempelvis en Brukare, Kvinna eller Prostituerad att göra sig hörd idag är att "krypa till korset" , göra avbön, ta avstånd från sitt tidigare liv, och vittna om den upplevda misären.
Ungefär som när häxor en gång i tiden fick vittna om kvastflygningar till orgierna med satan på blåkulla.



Vittnesmålen från dessa omvända förs upp stort i media och får stå som representativa för tiotusentals andra.
Självklart finns det människor som är beroende av påståendena för sitt dagliga värv.
Socialarbetare, politiker, professionella radikalfeminister, forskare, psykologer, polis, missbrukarhem o.s.v. får en bit av kakan att dela på genom systematiska lögner.
Alla på sitt sätt representanter för vår tids religionsutövning.
Sagorna har ändrats, men berättarna ljuger fortfaramde ikapp.

Moralister på alla håll och kanter tjänar en peng och uppnår makt/uppmärksamhet genom att dagligen föra lögnerna vidare och sprida skräck i medborgare.
Var rädd.....var riktigt rädd...

söndag 27 januari 2008

Halleluja Sverige!!

Nu förs det debatt om prostitution, homoäktenskap och ett upptrappat krig mot droger.
I det mest sekulariserade landet i Europa har ett undantagsparti kallade Kristdemokraterna (När fan var kristendom demokratiskt?) fått göra sin röst hörd.
De borde väl ha blivit diskvalificerade redan på sitt namn?
Vad händer egentligen?
Istället för att föra den tynande tillvaro, som rimligtvis borde vara följden av partiprogram och åsikter grundat på en sagobok uppdiktad på hörsägner och fantasier, har de idag en plats i regeringen.

Kristen etik och moral styr fortfarande vår vardag i lika hög grad som islam gör i en muslimsk stat.
Vad vore våra extremfeminister utan den förhärskande kristna synen på sex?
GUD förbjude att sex kan vara något annat än missionärsställningen för att avla barn.....där ligger rabiata feminister och KD närmare varandra än någonsin.
Folk kan ju inte bara knulla runt efter behag på det sätt som behagar dem, med vem de vill....eller??

Synen på droger likaså: det är helt ok att lindra fysiska smärtor....men rekreationellt bruk är precis som det skrivs av Luther i en betraktelse av den tidigare nämnda sagoboken, syndigt och producerar i förlängningen oliktänkande individer.
Alkohol som drog finns dock i sagoboken och är därför untouchable.
GUD förbjude att en individ skulle kunna få en avvikande tanke eller ett alternativt levnadssätt av andra droger.

Att tänka utanför den serverade fyrkanten är svårt....att spränga religionsbarriärer är ännu svårare.
Men finns det egentligen någon som försöker?

tisdag 22 januari 2008

Sagodags: När jordskorna blev till stövlar.

Jag är uppväxt på sjuttiotalet.
En både vacker och grundläggande fel tid.
Böckerna man fick när man började en termin i skolan var nya, det fanns skolsköterskor, lärare och närpoliser tillgängliga när de behövdes.
Fri fostran var mode, jag är själv en av dem som tilläts ifrågasätta nästan allt som barn....på gott och ont.
Efterdyningarna av gröna vågen, extremkommunismer och hippierörelsen höll på att flytta in i både den akademiska världen och riksdag/regering.
Men något gick åt helvete....
Någonstans blev vår omsorg om människor och vår strävan efter att vara det bästa landet i världen till övervakning, och övergrepp på den fria individen i klass med SS eller stasi.
En överideologi skapades, som flyttade såväl höger som vänster mot mitten.
Låt oss kalla den Nationalsocionomismen, och deras anhängare Nationalsocionomer.
Ett perfekt kontrollinstrument för att rätta in avvikare i ledet, en jätteorganisation med en propagandaapparat vars like aldrig tidigare skådats....
Visa av den tidigare generationens misstag med rashygien formulerades snabbt ett nytt slutmål: Mentalhygien.
Det nya kontrollorganet Nationalsocialstyrelsen formulerade snabbt viktiga teser att rätta in befolkningen mot mitten med.
Slagorden fanns strax att läsa framför var och en, i början oskyldigt med 6-8 skivor bröd om dagen, för att följas upp med borstning av tänder flera gånger om dagen på rätt sätt med flourtandkräm.
Retoriken blev allt hårdare....snart såg man avvikare som smitthärdar som snabbt skulle tas om hand, rivas ner mentalt, och omprogrammeras.
Småningom kom även denna nya överhöghet så långt i sin strävan att de t.o.m. kontrollerade både polis, åklagare och regering.
Om någon i styrande ställning idag ifrågasätter och talar om individuell frihet beställs snabbt en "oberoende utredning" som kväser upproret i fråga.
En snabb flyttning av fokus och blitzkrieg i media....och individuell frihet är ett glömt begrepp.
Medborgarna är väluppfostrade, nämn ämnen som prostitution eller droger och de tenderar att glömma allt annat än just sitt inprogrammerade hat mot dessa företeelser, som de i bästa fall endast har sett på film eller läst om.
Nolltoleransvisionen är inte längre en nolltolerans mot enstaka företeelser som droger och prostutition, den har istället utvecklats till en nolltolerans mot oliktänkande.
Varför låta en brukare eller prostituerad komma till tals när alla oberoende rapporter från regering och nationalsocialstyrelse redan har talat om vilken misär ALLA sådana slutar i??
Varför inte kväsa oliktänkare innan de ens har hunnit tala för sin sak när vi alla vet att de har fel från första början?

Jag vet att jag tar i...men just idag kändes det så.
Normalt sett tror jag faktiskt på att mina medmänniskor har större förståelse och vilja till insikt än såhär.
Vem vet....det kanske känns bättre imorgon.