Har inte orkat skriva på ett tag, men ska försöka sammanfatta:
Som jag har skrivit innan fick jag besök av lagen i oktober förra året, och står därför misstänkt för ringa narkotikabrott. Upprinnelsen till detta är mitt användande av cannabis som smärtlindring mot nacksmärta
Konsekvenserna av detta är, enligt mig, såhär långt värre än konsekvenserna av ett eventuellt missbruk. Socialförvaltningen har satt oss under utredning med hänsyn till vår 7-åriga dotters hemsituation, numera nedlagd då det visade sig att hon har det bra och att vi är en väl fungerande familj. Skadan detta har förorsakat är ändå en stimatisering av vår dotter och vår familj, då utredningen har innefattat kontakt med hennes skola.
Medicineringen som satts in mot smärtan har gett mig 2 krampanfall vilket har gjort att mitt körkort har återkallats i ett halvår. Krampanfallen har också gjort att jag f.n. får renovera tänderna, eftersom kronor släppte och tänder sprack under anfallen. Förutom detta är en del av tungan borta efter att ha hamnat i kläm.
När medicineringen har slagit fel har smärtlindringsenheten gett upp och, för att skyffla mitt fall vidare, försökt att ge mig kognitiv terapi istället för att ta tag i smärtbilden. Jag ställer mig synnerligen tvivlande till att samtalsterapi skulle ge mig mindre smärtor:)
Så...när allt ser som mörkast ut blir det ju ljusare??
På detta kan jag bara svara med ett rungande.....nja...
Igår fick jag brev från länsstyrelsen, förtroendet för mig som bilförare är tydligen kraftigt försämrat. Om jag inte själv tar kontakt med psykolog eller läkare med inriktning på beroendeproblematik, och själv bekostar två provtagningar med påföljande analys av resultaten, kommer jag helt förlora mitt körkort!!
Detta handlar om tusentals kronor i analyskostnader som jag helt enkelt inte har med den ekonomi som sjukskrivningen innebär.
Detta har alltså hänt INNAN jag har blivit dömd för brottet.
Jag undrar vad domen blir.....fortsättning kommer att följa...
Visar inlägg med etikett narkotika. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett narkotika. Visa alla inlägg
onsdag 2 april 2008
onsdag 27 februari 2008
Jag försvarar din rätt att tala om vad du vill....och min rätt att skita i vad du säger.
Hatten av för danskar och friska nya grepp. Äntligen ett försök till ny riktning i drogpolitiken i norden, 500 heroinmissbrukare ska få recept på rent heroin från doktorn. Synd att inte alla som skulle behöva får den hjälpen bara. Synd att inga större försök till humanism görs, och synd att inga seriösa försök att slå undan basen för den riktigt tunga kriminaliteten.
I slutet på dagen, efter att våra politiker har gapat högt om hårdare tag mot brukarna, är det några som gnuggar händerna i förtjusning. Ty ju hårdare tag, desto mer pengar att tjäna finns där. Ju hårdare tag, ju bättre ekonomisk bas för drogkartellerna. Ju hårdare tag, desto fler döda av droger uppblandade med vad som finns till hands.
Att bli så hård som Bigitta Rydberg i vår kära nationalsocialstyrelse leder till fler sjuka och döende i HIV, men vad gör väl det om man bara får hålla dogmerna levande:
"Björn Johnson, statsvetare och narkotikaforskare, har gått till frontalangrepp mot henne. Han håller visserligen med om att det inte finns evidensbaserad kunskap om sprutorna, men säger att om man ska ha samma krav över lag skulle man tvingas lägga ned nästan all missbruksvråd.
Man får inte glömma att den WHO-undersökning som Björn Johnson bland annat hänvisar till är skriven av en person som vill legalisera lättare narkotika, säger Rydberg."
Att det finns människor som tänker och tycker i en annan riktning än Rydberg ursäktar att hon jobbar för att ta livet av sprutnarkomaner i förtid då?
Är det verkligen inte fler som ser att skadan blir större hela tiden just på grund av personer som henne? Lösningen på problem är inte alltid förbud. Humanism och vetenskapligt/samhällsekonomiskt grundad information borde vara en självklarhet, istället verkar alla lösningar genomsyras av pekpinnar och straff i vårt land.
Att läsa debattsidor som ser ut såhär ger inte direkt något större hopp om försök till nytt tänkande heller, Ove Rosengren, Riksförbundet Narkotikafritt Samhälle verkar ju inte bara vara sjukt dum i huvudet när han talar om nolltolerans i samma andetag som han benämner hundratusentals brukare som "hobbymissbrukare".
Han verkar ju dessutom inte förstå att det faktiskt är just hundratusentals människor med en diametralt motsatt uppfattning mot hans egen han talar om. Ska han få dem att ändra uppfattning i en fråga där han uppenbarligen inte har någon verklighetsförankring?? Tror den stackars ursäkten till generalmongo att det ens finns en mikroskopisk möjlighet att människor som direkt ser igenom hans skitsnack skall lägga ner vad de ser som rekreation?
Eler ska dessa hundratusentals rivas ned och monteras ihop igen för att passa mot den dogmatiska mallen i sann Bejerotsk anda?
Var är vården som existerande missbrukare skulle behöva? Är det så att människor som ovan nämnda pisskäringar och generalmongon tror att subutex och metadon är en färdig behandling?
Kanske de sjuka mängder landstingsknark som skrivs ut legalt varje dag är lösningen?
Men i sådana fall måste ju det drogfria samhället fortfarande vara en utopi?
Det är hög tid att lära sig av omgivningen.
I slutet på dagen, efter att våra politiker har gapat högt om hårdare tag mot brukarna, är det några som gnuggar händerna i förtjusning. Ty ju hårdare tag, desto mer pengar att tjäna finns där. Ju hårdare tag, ju bättre ekonomisk bas för drogkartellerna. Ju hårdare tag, desto fler döda av droger uppblandade med vad som finns till hands.
Att bli så hård som Bigitta Rydberg i vår kära nationalsocialstyrelse leder till fler sjuka och döende i HIV, men vad gör väl det om man bara får hålla dogmerna levande:
"Björn Johnson, statsvetare och narkotikaforskare, har gått till frontalangrepp mot henne. Han håller visserligen med om att det inte finns evidensbaserad kunskap om sprutorna, men säger att om man ska ha samma krav över lag skulle man tvingas lägga ned nästan all missbruksvråd.
Man får inte glömma att den WHO-undersökning som Björn Johnson bland annat hänvisar till är skriven av en person som vill legalisera lättare narkotika, säger Rydberg."
Att det finns människor som tänker och tycker i en annan riktning än Rydberg ursäktar att hon jobbar för att ta livet av sprutnarkomaner i förtid då?
Är det verkligen inte fler som ser att skadan blir större hela tiden just på grund av personer som henne? Lösningen på problem är inte alltid förbud. Humanism och vetenskapligt/samhällsekonomiskt grundad information borde vara en självklarhet, istället verkar alla lösningar genomsyras av pekpinnar och straff i vårt land.
Att läsa debattsidor som ser ut såhär ger inte direkt något större hopp om försök till nytt tänkande heller, Ove Rosengren, Riksförbundet Narkotikafritt Samhälle verkar ju inte bara vara sjukt dum i huvudet när han talar om nolltolerans i samma andetag som han benämner hundratusentals brukare som "hobbymissbrukare".
Han verkar ju dessutom inte förstå att det faktiskt är just hundratusentals människor med en diametralt motsatt uppfattning mot hans egen han talar om. Ska han få dem att ändra uppfattning i en fråga där han uppenbarligen inte har någon verklighetsförankring?? Tror den stackars ursäkten till generalmongo att det ens finns en mikroskopisk möjlighet att människor som direkt ser igenom hans skitsnack skall lägga ner vad de ser som rekreation?
Eler ska dessa hundratusentals rivas ned och monteras ihop igen för att passa mot den dogmatiska mallen i sann Bejerotsk anda?
Var är vården som existerande missbrukare skulle behöva? Är det så att människor som ovan nämnda pisskäringar och generalmongon tror att subutex och metadon är en färdig behandling?
Kanske de sjuka mängder landstingsknark som skrivs ut legalt varje dag är lösningen?
Men i sådana fall måste ju det drogfria samhället fortfarande vara en utopi?
Det är hög tid att lära sig av omgivningen.
Etiketter:
bejerot,
Birgitta Rydberg,
cannabis,
droger,
narkotika,
narkotikapolitik,
Ove Rosengren
onsdag 20 februari 2008
Information?
Läste ett inlägg på Expressen debatt av Ted Goldberg.
Jag vet fan inte vad jag ska tycka!!
För en gångs skull står jag (nästan)ordlös...
För vad ska man tycka om konstaterad överrepresentation av invandrare, arbetslösa och lågutbildade bland tunga missbrukare?? Är det en överraskning att människor som inte har någon chans från start också mår sämst av tunga droger?
Är någon förvånad när staten i allt större utsträckning förespråkar mental hygien, konformitet och elitism, och förkastar just lågutbildade, invandrare och brukare av droger?
Information hjälper inte konstateras också....vad är det för information som går ut då?
Är det knark-är-bajsfilmer och dylik skit som ses som info kan jag förstå att informationen är verkningslös. Ingen, oavsett om det är en invandrare eller en lågpannad svensk idiot, kan ta en infokampanj där andemeningen är "det är dåligt att knarka-och vi tänker inte berätta varför" på allvar. Lägg ner propagandan och kom med verklig info istället!! Lägg ner den satans repressiva politiken och sätt in riktig missbrukarvård istället för att bara ersätta en illegal drog med fyra lagliga som ni gör nu!!
Ted har en poäng om de avsatta pengarna för ändamålet:
"Därför bör regeringen satsa stora delar av de anslagna 260 miljonerna på att förbättra levnadsförhållanden för de mest utsatta i samhället. Det är inte narkotika i sig som förstör människors liv. Utan det är bristen på reella möjligheter att kunna skapa sig ett bra liv, och bristen på övertygelsen om att man förtjänar att ha det bra, som gör att man väljer att förstöra sig med hjälp av narkotika."
Men lite fegt är det allt...
Ett stalltips vore nog istället att fördela ut varenda öre av de snart ändå förverkade 260 miljoner kronorna till riskgrupperna så att de får EN chans att göra något av livet.
Vem vet....med pengar på fickan och lite känsla av ansvar kanske de lär sig vaniljknarka som resten av befolkningen.
Jag vet fan inte vad jag ska tycka!!
För en gångs skull står jag (nästan)ordlös...
För vad ska man tycka om konstaterad överrepresentation av invandrare, arbetslösa och lågutbildade bland tunga missbrukare?? Är det en överraskning att människor som inte har någon chans från start också mår sämst av tunga droger?
Är någon förvånad när staten i allt större utsträckning förespråkar mental hygien, konformitet och elitism, och förkastar just lågutbildade, invandrare och brukare av droger?
Information hjälper inte konstateras också....vad är det för information som går ut då?
Är det knark-är-bajsfilmer och dylik skit som ses som info kan jag förstå att informationen är verkningslös. Ingen, oavsett om det är en invandrare eller en lågpannad svensk idiot, kan ta en infokampanj där andemeningen är "det är dåligt att knarka-och vi tänker inte berätta varför" på allvar. Lägg ner propagandan och kom med verklig info istället!! Lägg ner den satans repressiva politiken och sätt in riktig missbrukarvård istället för att bara ersätta en illegal drog med fyra lagliga som ni gör nu!!
Ted har en poäng om de avsatta pengarna för ändamålet:
"Därför bör regeringen satsa stora delar av de anslagna 260 miljonerna på att förbättra levnadsförhållanden för de mest utsatta i samhället. Det är inte narkotika i sig som förstör människors liv. Utan det är bristen på reella möjligheter att kunna skapa sig ett bra liv, och bristen på övertygelsen om att man förtjänar att ha det bra, som gör att man väljer att förstöra sig med hjälp av narkotika."
Men lite fegt är det allt...
Ett stalltips vore nog istället att fördela ut varenda öre av de snart ändå förverkade 260 miljoner kronorna till riskgrupperna så att de får EN chans att göra något av livet.
Vem vet....med pengar på fickan och lite känsla av ansvar kanske de lär sig vaniljknarka som resten av befolkningen.
Etiketter:
droger,
narkotika,
narkotikapolitik,
Ted Goldberg
söndag 17 februari 2008
Konsten att skrämma föräldrar
Expressen briljerar den här gången med nya, friska grepp:
"13-åringar tar kokain" står det under en bild av en klubbmiljö full av vuxna....
Längre ner statuerar vår kära polis att: " – Oftast är det män i 20-30 årsåldern som tar kokain./- Problemet är att de inte uppfattar sig själva som missbrukare, säger Anders Gustafsson på narkotikaroteln." Inget nytt alltså...
Sedan dyker kopplingen upp: Hans Johansson på föräldraföreningen mot droger.
"Han har haft kontakt med barn i 13-årsåldern som missbrukar kokain."
Alltså: Att en Hasse från FMN säger sig ha träffat 13-åringar som snortar är tillräckligt för en fetrubrik?? Snacka om research inför artiklar...
Det kommer mera H.Johansson:
"Unga kan i dag testa kokain gratis för att langarna vill skapa ett beroende, säger Hans Johansson."
Som om inte detta vore nog får Hassemannen komma med ytterligare en utsaga: " – I många byar är det lättare att få tag i fem gram hasch än en varm korv, säger Hans Johansson."
Nu ska alltså föräldrar känna sig kraftigt oroade över gratistillgången på droger, som deras barn dessutom anförskaffar lättare än ett inköp av en grillad på korvmojjen?
Det är hemskt om drogdebuter sker tidigt, men att bygga nyheter enbart av lösryckta påståenden i syfte att skrämmas känns lågt som fan.
Dessutom:
Ungjävlar som super sig dräggfulla och strimlar varandra med kniv är ett klart mer oroande och verkligt scenario. Något man kanske skulle göra tonårsföräldrar uppmärksammade på istället för gratisreklam för fmn:s "drogtest till självkostnadspris."

Tidig reklam för medicin mot tandvärk
"13-åringar tar kokain" står det under en bild av en klubbmiljö full av vuxna....
Längre ner statuerar vår kära polis att: " – Oftast är det män i 20-30 årsåldern som tar kokain./- Problemet är att de inte uppfattar sig själva som missbrukare, säger Anders Gustafsson på narkotikaroteln." Inget nytt alltså...
Sedan dyker kopplingen upp: Hans Johansson på föräldraföreningen mot droger.
"Han har haft kontakt med barn i 13-årsåldern som missbrukar kokain."
Alltså: Att en Hasse från FMN säger sig ha träffat 13-åringar som snortar är tillräckligt för en fetrubrik?? Snacka om research inför artiklar...
Det kommer mera H.Johansson:
"Unga kan i dag testa kokain gratis för att langarna vill skapa ett beroende, säger Hans Johansson."
Som om inte detta vore nog får Hassemannen komma med ytterligare en utsaga: " – I många byar är det lättare att få tag i fem gram hasch än en varm korv, säger Hans Johansson."
Nu ska alltså föräldrar känna sig kraftigt oroade över gratistillgången på droger, som deras barn dessutom anförskaffar lättare än ett inköp av en grillad på korvmojjen?
Det är hemskt om drogdebuter sker tidigt, men att bygga nyheter enbart av lösryckta påståenden i syfte att skrämmas känns lågt som fan.
Dessutom:
Ungjävlar som super sig dräggfulla och strimlar varandra med kniv är ett klart mer oroande och verkligt scenario. Något man kanske skulle göra tonårsföräldrar uppmärksammade på istället för gratisreklam för fmn:s "drogtest till självkostnadspris."

Tidig reklam för medicin mot tandvärk
lördag 16 februari 2008
Helvetes....igen
I tisdags fick jag nya tabletter mot värken, i onsdags fick jag ett nytt ep-anfall.
Min kropp och hjärna är tydligen helt felsynkade med medicinerna jag får, den här gången var det Gabapentin teva som släckte ljuset och belönade mig med en söndertuggad tunga. Ännu en medicin som räknas som anti-epileptika och ger mig kramper. Hela vägen efter det här har jag känt mig risig och deppig med träningsvärk överallt. Snart går jag över till att smärtstilla på egen hand medelst rökning igen om jag inte får ett fullgott alternativ.....oavsett polis och myndigheters syn på saken. Fyfan för svensk drogpolitik!!!

Instruktionsbild för våra kära poliser
Min kropp och hjärna är tydligen helt felsynkade med medicinerna jag får, den här gången var det Gabapentin teva som släckte ljuset och belönade mig med en söndertuggad tunga. Ännu en medicin som räknas som anti-epileptika och ger mig kramper. Hela vägen efter det här har jag känt mig risig och deppig med träningsvärk överallt. Snart går jag över till att smärtstilla på egen hand medelst rökning igen om jag inte får ett fullgott alternativ.....oavsett polis och myndigheters syn på saken. Fyfan för svensk drogpolitik!!!

Instruktionsbild för våra kära poliser
Etiketter:
cannabis,
droger,
idioter,
lagen,
Medicinsk cannabis,
narkotika,
narkotikapolitik
torsdag 14 februari 2008
Vår blinda lag...
Satt i telefonförhör med polis idag. Som jag tidigare skrivit är jag misstänkt för ringa narkotikabrott.
Under samtalets gång tar polisen ifråga upp frågan om mina plantor, dessa visar sig i torkat tillstånd väga hela 0,32 gram!
När jag ställer frågan om hur mycket thc de innehöll fick jag svaret att de inte mäter thc-halt på mängder under två kilo!!
Frågan jag då automatiskt ställer är: Måste inte brott BEVISAS längre??
Så länge de inte har uppmätt halten av THC i en växt kan det ju lika gärna vara tomatplantor??
Ursäkten jag fick för detta handlande var att det är för många tester att göra nu när det går att odla cannabis lagligt o.O:o.O.
När jag frågar vad han menar med det visar det sig att han avser odling av INDUSTRIHAMPA...
Att det är rökbar cannabis de har beslagtagit hemma hos mig är tydligen att anse som självklart, och något som jag förväntas medge utan några som helst förbehåll.
Teknisk bevisning i ett brottmål är alltså inte på något sätt nödvändig längre...

Återigen visar alltså polisen både okunskap och orespekt för det rättssystem de förväntas upprätthålla, och jag förväntas hålla käften och ta emot.
Under samtalets gång tar polisen ifråga upp frågan om mina plantor, dessa visar sig i torkat tillstånd väga hela 0,32 gram!
När jag ställer frågan om hur mycket thc de innehöll fick jag svaret att de inte mäter thc-halt på mängder under två kilo!!
Frågan jag då automatiskt ställer är: Måste inte brott BEVISAS längre??
Så länge de inte har uppmätt halten av THC i en växt kan det ju lika gärna vara tomatplantor??
Ursäkten jag fick för detta handlande var att det är för många tester att göra nu när det går att odla cannabis lagligt o.O:o.O.
När jag frågar vad han menar med det visar det sig att han avser odling av INDUSTRIHAMPA...
Att det är rökbar cannabis de har beslagtagit hemma hos mig är tydligen att anse som självklart, och något som jag förväntas medge utan några som helst förbehåll.
Teknisk bevisning i ett brottmål är alltså inte på något sätt nödvändig längre...

Återigen visar alltså polisen både okunskap och orespekt för det rättssystem de förväntas upprätthålla, och jag förväntas hålla käften och ta emot.
Etiketter:
cannabis,
idioter,
Medicinsk cannabis,
narkotika,
polisen
onsdag 13 februari 2008
Måste bara ställa frågan
Gör svensk polis verkligen ett ärligt arbete, eller är de bara ute efter att stärka sin budget med statistik?
Gatulangningsgruppen i vår stad har på senare tid gjort sig kända bland ungdomarna genom att plocka in 17-20 åringar i grupp för kissprov på stationen. Om du ser röd ut i ögonen, slickar dig om läpparna, har dreads eller byxorna på knäna är du tydligen skäligen misstänkt. Dessa presenteras senare som misstänkta för ringa narkotikainnehav i statistiken. Vår inneboendes kamrater har under de senaste veckorna blivit inplockade från gatan, och blivit tvingade till provtagning. Merparten av ungarna som togs in har överhuvudtaget inte något med illegala droger att göra. Även om samtliga hade varit påverkade som yra höns ser jag ingen som helst nytta med att plocka in ungdomar och skrämma upp dem eller ge dagsböter för ett positivt kissprov.
Under gårdagen hade lagen för övrigt ett seminarium om bikergangsters. När representanter för gruppen mc-busar dök upp utanför polisstationen plockades sex av dessa in för "misstanke om ringa narkotikabrott", jag undrar om vi kommer få se fällande domar?
Eller är det rentav en markering från polisens sida om att de kan göra precis som de vill och allmänheten inte har en chans?
Är svenskar i allmänhet så lama att de inte ser riskerna med en lagstiftning som ger polisen helt fria händer att agera på det här viset?
Inse, -era lama stackare, att det kan vara er själva det här gäller.....en svår pollenallergi är tillräckligt idag för att ni själva, eller era barn ska gripas och kränkas av den kår som ni själva bekostar.
Gatulangningsgruppen i vår stad har på senare tid gjort sig kända bland ungdomarna genom att plocka in 17-20 åringar i grupp för kissprov på stationen. Om du ser röd ut i ögonen, slickar dig om läpparna, har dreads eller byxorna på knäna är du tydligen skäligen misstänkt. Dessa presenteras senare som misstänkta för ringa narkotikainnehav i statistiken. Vår inneboendes kamrater har under de senaste veckorna blivit inplockade från gatan, och blivit tvingade till provtagning. Merparten av ungarna som togs in har överhuvudtaget inte något med illegala droger att göra. Även om samtliga hade varit påverkade som yra höns ser jag ingen som helst nytta med att plocka in ungdomar och skrämma upp dem eller ge dagsböter för ett positivt kissprov.
Under gårdagen hade lagen för övrigt ett seminarium om bikergangsters. När representanter för gruppen mc-busar dök upp utanför polisstationen plockades sex av dessa in för "misstanke om ringa narkotikabrott", jag undrar om vi kommer få se fällande domar?
Eller är det rentav en markering från polisens sida om att de kan göra precis som de vill och allmänheten inte har en chans?
Är svenskar i allmänhet så lama att de inte ser riskerna med en lagstiftning som ger polisen helt fria händer att agera på det här viset?
Inse, -era lama stackare, att det kan vara er själva det här gäller.....en svår pollenallergi är tillräckligt idag för att ni själva, eller era barn ska gripas och kränkas av den kår som ni själva bekostar.
Etiketter:
droger,
lagen,
narkotika,
narkotikapolitik,
polisen
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
