torsdag 24 januari 2008

Zap

Satt framför min TV och zappade igår.
Efter en stund hamnade jag i den "onda cirkeln": varje gång jag zappade hamnade jag i ett reklamblock.
Under tiden jag svor över dumheterna började min hjärna göra sig påmind, den gick långsamt från TV-tomgång till halvaktiv....mer än hälften av det jag såg var drogreklam!!
Om jag vet var jag har ont finns det kräm och spray, om min värktablett känns dum finns det intelligentare sådana o.s.v.
Att sälja droger med kalleankaeffekt mot fysiska besvär är alltså inte bara lagligt, det är i vissa fall en tredjedel av reklamtiden på TV.
De marknadsförs som om de innehöll grönsaker.
En miljardindustri för människor som självmedicinerar!!!

Kan inte vi som inte tror på ipren och treo som den utimata lösningen få egna reklamblock?
Jag vill också självmedicinera....tyvärr hamnar mina alternativ på en helt annan nivå i media:



Eller:



Lika sakligt som all annan drogreklam på TV, men med grönsaksofarligheten borttagen då.
Mellan de två filmerna har det för övrigt gått en generation eller två.....och allt som har hänt i utvecklingen är att den senare är i färg!!!!
Om drogmotståndarnas evolution skulle vara representativ för hela mänskligheten, skulle vi fortfarande vara encelliga.
*Stor suck*

Missa för övrigt inte debatten om "den lyckliga horan" på SVT 1 ikväll 22.00.
Prostutitionsmotståndarna har ju också en tendens att stanna upp i evolutionen.
Men, det är ju klart, som goda lutheraner kan de ju inte delta i något de inte tror på.

Inga kommentarer: