Gör svensk polis verkligen ett ärligt arbete, eller är de bara ute efter att stärka sin budget med statistik?
Gatulangningsgruppen i vår stad har på senare tid gjort sig kända bland ungdomarna genom att plocka in 17-20 åringar i grupp för kissprov på stationen. Om du ser röd ut i ögonen, slickar dig om läpparna, har dreads eller byxorna på knäna är du tydligen skäligen misstänkt. Dessa presenteras senare som misstänkta för ringa narkotikainnehav i statistiken. Vår inneboendes kamrater har under de senaste veckorna blivit inplockade från gatan, och blivit tvingade till provtagning. Merparten av ungarna som togs in har överhuvudtaget inte något med illegala droger att göra. Även om samtliga hade varit påverkade som yra höns ser jag ingen som helst nytta med att plocka in ungdomar och skrämma upp dem eller ge dagsböter för ett positivt kissprov.
Under gårdagen hade lagen för övrigt ett seminarium om bikergangsters. När representanter för gruppen mc-busar dök upp utanför polisstationen plockades sex av dessa in för "misstanke om ringa narkotikabrott", jag undrar om vi kommer få se fällande domar?
Eller är det rentav en markering från polisens sida om att de kan göra precis som de vill och allmänheten inte har en chans?
Är svenskar i allmänhet så lama att de inte ser riskerna med en lagstiftning som ger polisen helt fria händer att agera på det här viset?
Inse, -era lama stackare, att det kan vara er själva det här gäller.....en svår pollenallergi är tillräckligt idag för att ni själva, eller era barn ska gripas och kränkas av den kår som ni själva bekostar.
onsdag 13 februari 2008
118 003
Tv-reklam anmäld som sexistisk
”Den är otroligt förnedrande och diskriminerande”
Ropar rubrik och ingress...
Jodå, aftonbladet kör lobbying för en ny lag om sexistisk reklam.
Den blonda tjejen med stora tuttar som gör reklam för en nummerupplysningstjänst är uppenbarligen farlig.
Farlig för vem?
Osäkra tjejer i tonåren?
Eller gubbar i min ålder som eventuellt kan se reklamen som upphetsande? (japp, det ÄR en söt tjej)
Eller är den rentav så att den upprör de religiösa känslorna hos nymoralistiska idioter som anser att kvinnor helst ska täcka sin bara mage, ha a-kupa, och brunt hår?
Att tro att reklamen skickar så effektiva budskap till småtjejer att den kan vara farlig, är inget annat än diskvalificering av småtjejers förmåga till logiskt tänkande och deras föräldrars förmåga att ingjuta självförtroende hos dem.
Fem anmälningar av politiskt korrekta, lutheranska, äckelfeministiska, trångsynta, besserwissers ger rubriker i vår dagsversion av se och hör, som dessutom ger 118 003 mer effektiv reklam än alla deras reklamfilmer tillsammans, det är bara att gratulera!!
Reklam är reklam, tokfeminism är tokfeminism, och aldrig mötas de två.
”Den är otroligt förnedrande och diskriminerande”
Ropar rubrik och ingress...
Jodå, aftonbladet kör lobbying för en ny lag om sexistisk reklam.
Den blonda tjejen med stora tuttar som gör reklam för en nummerupplysningstjänst är uppenbarligen farlig.
Farlig för vem?
Osäkra tjejer i tonåren?
Eller gubbar i min ålder som eventuellt kan se reklamen som upphetsande? (japp, det ÄR en söt tjej)
Eller är den rentav så att den upprör de religiösa känslorna hos nymoralistiska idioter som anser att kvinnor helst ska täcka sin bara mage, ha a-kupa, och brunt hår?
Att tro att reklamen skickar så effektiva budskap till småtjejer att den kan vara farlig, är inget annat än diskvalificering av småtjejers förmåga till logiskt tänkande och deras föräldrars förmåga att ingjuta självförtroende hos dem.
Fem anmälningar av politiskt korrekta, lutheranska, äckelfeministiska, trångsynta, besserwissers ger rubriker i vår dagsversion av se och hör, som dessutom ger 118 003 mer effektiv reklam än alla deras reklamfilmer tillsammans, det är bara att gratulera!!
Reklam är reklam, tokfeminism är tokfeminism, och aldrig mötas de två.
Etiketter:
aftonbladet,
feminism,
Gnäll,
idioter,
reklam TV
söndag 10 februari 2008
Stora nyheter??
Behövs det verkligen en död skådis och amerikanska läkare för att Aftonbladet ska ta upp dubbelmoralen i drogdebatten? Jag har nära vänner och släkt som i åratal har fått egna apotek utskrivna.....här i Sverige....utan att vara kändisar.....och helt lagligt. Den gällande lagstiftningen och normen gör att en illegal drog oftast byts ut med tre nya lagliga. Allt inom lagens råmärken och helt utan synlig reaktion från något håll. Men om hollywoodskådisar dör av det uppmärksammas det plötsligt som en isolerad amerikansk företeelse.....skumt.

Pungbuffeln utanför apotek i Bang rak, Koh samui, Thailand....blå valium, diet pills och motorcykeluthyrning på en och samma plats. Sweeeeet!!
Pungbuffeln utanför apotek i Bang rak, Koh samui, Thailand....blå valium, diet pills och motorcykeluthyrning på en och samma plats. Sweeeeet!!
Etiketter:
aftonbladet,
droger,
idioter,
narkotikapolitik
lördag 9 februari 2008
Han har min röst iallafall.
Kat Williams borde finnas som kandidat i presidentvalet!!
Etiketter:
cannabis,
medicinsk marijuana,
narkotikapolitik
Puckobrudar
När modebloggare tycker till om Isabella Lund samlas tydligen varenda fjortis i landet för att lämna en extremt fördomsfull kommentar........eller är det så enkelt att skorna lockar? Puckobruden som driver bloggen lottar nämligen ut skor för att locka andra puckobrudar. Att de själva levererar en extremt taskig syn på kvinnor verkar gå dem helt förbi, skor och sant lutheransk moral verkar vara prioriterat.
Att puckobruden dessutom har citatet: "Where did all the smart people go? " på sin my space-sida kan ses som ytterligt relevant i sammanhanget.
"Smart people" verkar ju inte hänga i hennes kvarter direkt....
Att puckobruden dessutom har citatet: "Where did all the smart people go? " på sin my space-sida kan ses som ytterligt relevant i sammanhanget.
"Smart people" verkar ju inte hänga i hennes kvarter direkt....
Etiketter:
Isabella Lund,
maria vuitton,
nymoralism,
prostutition
onsdag 6 februari 2008
Om siffror fick tala
"Vi prioriterar den tunga brottsligheten" heter det i upprepade uttalanden från sveriges poliskår.
Jag satte mig ner och läste igenom BRÅ:s statistik för år 2006.
Av 17619 narkotikadömda år 2006 är 11760 domar för ringa narkotikabrott, redan detta verkar ju lite lurigt om den tunga brottligheten prioriteras.
Med lite fler siffror blir det absurt:
Ringa narkotikasmuggling 305
Narkotikasmuggling 131
Grov narkotikasmuggling 73
Alltså 509 personer dömda för att ha tagit in illegala preparat av 17619 dömda.
Ringa narkotikabrott: 11760
Överlåtelse 16
Innehav 16
Innehav, bruk och överlåtelse 12
Övriga kombinationer 17
Narkotikabrott: 989
Överlåtelse 94
Innehav, överlåtelse 628
Innehav, bruk och överlåtelse 82
Övriga kombinationer 128
Grovt narkotikabrott 361
Överlåtelse 17
Innehav, överlåtelse 194
Innehav, bruk och överlåtelse 8
Övriga kombinationer 51
1255 stycken säljare eller överlåtare plus 509 smugglingsbrott av 17619 alltså 1764, alltså ca. 10% som står för brott där ett eventuellt offer kan finnas i sammanhanget, resterande är brott utan offer, brukare som blir inplockade godtyckligt av svensk polis i bästa stasi-anda.

För övrigt:
Totalt antal dömda till fängelsestraff i sammanhanget är 1978 stycken med en genomsnittlig strafflängd på 19 månader d.v.s. sammanlagt 3131 års (1142815 dagar!!) fängelsevistelse utdömd för narkotikabrott bara år 2006, med en snittkostnad för en intern på 1700/dygn.
1942785500 Skr...1.9 miljarder!!!
Kostnaden för bara fängelse åt narkotikadömda år 2006.....
Det tar dessutom upp en rätt stor bit av våra 4 895 fängelseplatser.
Polisens kostnad, åtalskostnader och övrigt är inte inräknade, svårt att hitta statistik där.
Det vanligaste argumentet mot legalisering av droger är den enorma samhällskostnaden som kommer uppstå. Vad kostar det nu då?
Källor: här och här
Jag satte mig ner och läste igenom BRÅ:s statistik för år 2006.
Av 17619 narkotikadömda år 2006 är 11760 domar för ringa narkotikabrott, redan detta verkar ju lite lurigt om den tunga brottligheten prioriteras.
Med lite fler siffror blir det absurt:
Ringa narkotikasmuggling 305
Narkotikasmuggling 131
Grov narkotikasmuggling 73
Alltså 509 personer dömda för att ha tagit in illegala preparat av 17619 dömda.
Ringa narkotikabrott: 11760
Överlåtelse 16
Innehav 16
Innehav, bruk och överlåtelse 12
Övriga kombinationer 17
Narkotikabrott: 989
Överlåtelse 94
Innehav, överlåtelse 628
Innehav, bruk och överlåtelse 82
Övriga kombinationer 128
Grovt narkotikabrott 361
Överlåtelse 17
Innehav, överlåtelse 194
Innehav, bruk och överlåtelse 8
Övriga kombinationer 51
1255 stycken säljare eller överlåtare plus 509 smugglingsbrott av 17619 alltså 1764, alltså ca. 10% som står för brott där ett eventuellt offer kan finnas i sammanhanget, resterande är brott utan offer, brukare som blir inplockade godtyckligt av svensk polis i bästa stasi-anda.

För övrigt:
Totalt antal dömda till fängelsestraff i sammanhanget är 1978 stycken med en genomsnittlig strafflängd på 19 månader d.v.s. sammanlagt 3131 års (1142815 dagar!!) fängelsevistelse utdömd för narkotikabrott bara år 2006, med en snittkostnad för en intern på 1700/dygn.
1942785500 Skr...1.9 miljarder!!!
Kostnaden för bara fängelse åt narkotikadömda år 2006.....
Det tar dessutom upp en rätt stor bit av våra 4 895 fängelseplatser.
Polisens kostnad, åtalskostnader och övrigt är inte inräknade, svårt att hitta statistik där.
Det vanligaste argumentet mot legalisering av droger är den enorma samhällskostnaden som kommer uppstå. Vad kostar det nu då?
Källor: här och här
Etiketter:
cannabis,
droger,
lagen,
narkotikapolitik,
polisen
tisdag 5 februari 2008
Lögn och skräck som affärside
Att upprätthålla myter är viktigt för en bit av arbetsmarknaden!
Även om gud inte kan bevisas, hur mycket sagoböcker det än finns, hävdar teologer att så är fallet.
Självklart: Ekvationen Ingen gud=inget jobb är lätt att se igenom och ändå finns det t.o.m. statligt subventionerade utbildningar i sagoberättande.
Liknande upprätthållare av myter har uppstått i modern tid:
Cannabis är en farlig, beroendeframkallande, hallucinogen och personlighetsförändrande drog som leder till ett liv i kriminalitet och tunga droger.
Prostitution leder ofrånkomligen till människospillror som hamnar i ett träsk av förnedring och droger.
Kvinnor behandlas alltid illa av alla män och det är den patriarkaliska könsordningen som styr.
Även om inte ett enda av de ovanstående påståendena är bevisade förs de fram som fakta.
Det enda sättet för exempelvis en Brukare, Kvinna eller Prostituerad att göra sig hörd idag är att "krypa till korset" , göra avbön, ta avstånd från sitt tidigare liv, och vittna om den upplevda misären.
Ungefär som när häxor en gång i tiden fick vittna om kvastflygningar till orgierna med satan på blåkulla.

Vittnesmålen från dessa omvända förs upp stort i media och får stå som representativa för tiotusentals andra.
Självklart finns det människor som är beroende av påståendena för sitt dagliga värv.
Socialarbetare, politiker, professionella radikalfeminister, forskare, psykologer, polis, missbrukarhem o.s.v. får en bit av kakan att dela på genom systematiska lögner.
Alla på sitt sätt representanter för vår tids religionsutövning.
Sagorna har ändrats, men berättarna ljuger fortfaramde ikapp.
Moralister på alla håll och kanter tjänar en peng och uppnår makt/uppmärksamhet genom att dagligen föra lögnerna vidare och sprida skräck i medborgare.
Var rädd.....var riktigt rädd...
Även om gud inte kan bevisas, hur mycket sagoböcker det än finns, hävdar teologer att så är fallet.
Självklart: Ekvationen Ingen gud=inget jobb är lätt att se igenom och ändå finns det t.o.m. statligt subventionerade utbildningar i sagoberättande.
Liknande upprätthållare av myter har uppstått i modern tid:
Cannabis är en farlig, beroendeframkallande, hallucinogen och personlighetsförändrande drog som leder till ett liv i kriminalitet och tunga droger.
Prostitution leder ofrånkomligen till människospillror som hamnar i ett träsk av förnedring och droger.
Kvinnor behandlas alltid illa av alla män och det är den patriarkaliska könsordningen som styr.
Även om inte ett enda av de ovanstående påståendena är bevisade förs de fram som fakta.
Det enda sättet för exempelvis en Brukare, Kvinna eller Prostituerad att göra sig hörd idag är att "krypa till korset" , göra avbön, ta avstånd från sitt tidigare liv, och vittna om den upplevda misären.
Ungefär som när häxor en gång i tiden fick vittna om kvastflygningar till orgierna med satan på blåkulla.

Vittnesmålen från dessa omvända förs upp stort i media och får stå som representativa för tiotusentals andra.
Självklart finns det människor som är beroende av påståendena för sitt dagliga värv.
Socialarbetare, politiker, professionella radikalfeminister, forskare, psykologer, polis, missbrukarhem o.s.v. får en bit av kakan att dela på genom systematiska lögner.
Alla på sitt sätt representanter för vår tids religionsutövning.
Sagorna har ändrats, men berättarna ljuger fortfaramde ikapp.
Moralister på alla håll och kanter tjänar en peng och uppnår makt/uppmärksamhet genom att dagligen föra lögnerna vidare och sprida skräck i medborgare.
Var rädd.....var riktigt rädd...
Etiketter:
cannabis,
feminism,
ideologi,
idioter,
media,
nymoralism,
prostitution,
socialförvaltningen,
Socialstyrelsen,
svenska kyrkan
söndag 3 februari 2008
Pungbuffeln personlighetstestad!!
Resultatet av personlighetstest på webben:
Take Free Personality Disorder Test
personality tests by similarminds.com
Skruvat....du kan testa dig själv här.
| Personality Disorder Test Results
|
personality tests by similarminds.com
Skruvat....du kan testa dig själv här.
Pungbuffelns greatest hits, igen
På förekommen anledning:
Bon Scott är en av mina "gudar", synd att riktiga begåvningar dör för fort.
För övrigt har det snöat här.....klimatuppvärmningen går alldeles för långsamt.
Jag vill kunna plantera palmer på gräsmattan utanför ju....
Bon Scott är en av mina "gudar", synd att riktiga begåvningar dör för fort.
För övrigt har det snöat här.....klimatuppvärmningen går alldeles för långsamt.
Jag vill kunna plantera palmer på gräsmattan utanför ju....
lördag 2 februari 2008
Svårt att sova...läser nyheter
Överallt syns för närvarande rubriker om krig.
Krig mot knark, prostitution, terrorister och diverse andra farliga företeelser.
Siffror på döda och skadade på grund av gisslen sänds ständigt ut över världen. Siffror som oftast accepteras utan något som helst ifrågasättande av vare sig källor, eller metoder för framställandet av dem.
Men om man stannar upp och tänker...
Vad kan historien berätta?
Är det droger, lössläppt leverne, föroreningar eller kollisioner med skyskrapor som har dödat de flesta?
Inte då.....
De stora dödstalen kommer alltid i kölvattnet av en religion.
Kristendomen utmärker sig här.
Inkvisationer, korståg, kolonisation, tvångsmission och massutrotningar, alltihop utfört av människor som säger sig företräda kärleksfulla läror och den enda sanna tron.
För sextio år sedan var det på modet att massutrota lägre stående raser och avvikare, allting med kristna värderingar i botten.
Fram till 1976 stod vår kristnade, kärleksfulla stat för ungefär 63000 tvångssteriliseringar.
Att Alva Myrdal som var med och förde fram de svenska tankarna om rashygien senare blev just kyrkominister, är i mitt tycke bara naturligt.
Idag är de lägre stående en bild av bindtokiga muslimer som bränner flaggor och vrålar i klipp från CNN.
Att det bildspråket inte skulle ha med det kristna världens försök att rikta massornas hat att göra kan ingen tänkande varelse undgå att se.
Mitt i allt detta kommer det goda kristna landet i väst och befriar oss från de onda muslimerna....precis som de befriade sitt eget land från vildar och hedningar en gång i tiden.
Religion är alltså om man ser till dödssiffror och skadade, den största faran för världen.
(Ja, jag sätter även andra amsagor och dumheter som kommunism och nazism i samma kategori, folk dog en masse för ingenting, och det fungerade inte!!)
Sett till totalt antal döda och skadade genom historien är ju t.o.m. hiv och heroin på efterkälken.
Så...om du i framtiden vill spara liv:
Gå ur din kyrka, bedriv otukt i görligaste mån, och använd de stimulantia du behagar.
Vad som helst, bara du inte är en religiös fara för din omgivning.
Krig mot knark, prostitution, terrorister och diverse andra farliga företeelser.
Siffror på döda och skadade på grund av gisslen sänds ständigt ut över världen. Siffror som oftast accepteras utan något som helst ifrågasättande av vare sig källor, eller metoder för framställandet av dem.
Men om man stannar upp och tänker...
Vad kan historien berätta?
Är det droger, lössläppt leverne, föroreningar eller kollisioner med skyskrapor som har dödat de flesta?
Inte då.....
De stora dödstalen kommer alltid i kölvattnet av en religion.
Kristendomen utmärker sig här.
Inkvisationer, korståg, kolonisation, tvångsmission och massutrotningar, alltihop utfört av människor som säger sig företräda kärleksfulla läror och den enda sanna tron.
För sextio år sedan var det på modet att massutrota lägre stående raser och avvikare, allting med kristna värderingar i botten.
Fram till 1976 stod vår kristnade, kärleksfulla stat för ungefär 63000 tvångssteriliseringar.
Att Alva Myrdal som var med och förde fram de svenska tankarna om rashygien senare blev just kyrkominister, är i mitt tycke bara naturligt.
Idag är de lägre stående en bild av bindtokiga muslimer som bränner flaggor och vrålar i klipp från CNN.
Att det bildspråket inte skulle ha med det kristna världens försök att rikta massornas hat att göra kan ingen tänkande varelse undgå att se.
Mitt i allt detta kommer det goda kristna landet i väst och befriar oss från de onda muslimerna....precis som de befriade sitt eget land från vildar och hedningar en gång i tiden.
Religion är alltså om man ser till dödssiffror och skadade, den största faran för världen.
(Ja, jag sätter även andra amsagor och dumheter som kommunism och nazism i samma kategori, folk dog en masse för ingenting, och det fungerade inte!!)
Sett till totalt antal döda och skadade genom historien är ju t.o.m. hiv och heroin på efterkälken.
Så...om du i framtiden vill spara liv:
Gå ur din kyrka, bedriv otukt i görligaste mån, och använd de stimulantia du behagar.
Vad som helst, bara du inte är en religiös fara för din omgivning.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
